به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بانک حکمت ایرانیان، همتی رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با اشاره به اینکه روسای شعب با نقش آفرینی مناسب می توانند ریسک اعتباری را کاهش و ثبات و سلامت بانک را موجب شوند افزود: روسای شعب باید مشتریان را درسه حوزه مهم اطلاعات هویتی، اطلاعات اقتصادی و اطلاعات ذی نفع شناسایی کامل نمایند و شعب بانک ها باید بدانند نقل و انتقال پول برای چه هدفی است.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: مگر می شود یک کودک دو ساله یا چهار ساله در سال بیش از 2000 میلیارد ریال تراکنش داشته باشد و رئیس شعبه از آن بی خبر باشد. مگر می شود ماهانه هزاران میلیارد ریال بدون ذکر دلیل در سیستم بانکی جابه جا بشود و رئیس شعبه از هویت مشتری و ذی نفع اطلاع نداشته باشد.همتی تاکید کرد: موضوع امهال معوقات بنگاههای تولیدی بسیار مهم است. مشکلات کلان اقتصادی کشور، برخی تولید کنندگان را دچار مشکل کرده است. بانکها بایستی با ستاد تسهیل استانها در جهت کمک به تولیدکنندگان همراهی نمایند و در مواقع اختلاف نظر  به موجب قانون، رای خبرگان بانکی هر استان که منصوب رئیس کل بانک مرکزی هستند فصل الخطاب خواهد بود.

فرشاد حیدری رئیس موسسه آموزش عالی بانکداری نیز طی سخنانی بزرگترین ریسک اعتباری بانک ها را عدم رعایت بهداشت پرونده اعتباری دانست و در این باره افزود: عدم وصول به‌ موقع اقساط و منطقه جغرافیایی استفاده از تسهیلات از زمره مولفه‌های مهم در ریسک اعتباری است.

در این مراسم که امان اله اسمعیلی نایب رئیس هیات مدیره و جلیل بی نظیر مشاور مدیرعامل در امور بانکی بانک حکمت ایرانیان نیز حضور داشتند، محسن فخاری رئیس شعبه بلوار ستاد نیروی زمینی، رامین خیری رئیس شعبه چهارراه لشگر، مجتبی جلوداری رئیس شعبه مرکزی شیراز، محمدرضا نعمتی اصل رئیس شعبه بهبهان و محمود مشایخی دستجردان رئیس شعبه مرکزی خرم آباد به ترتیب عناوین اول تا پنجم را کسب کردند. شایان ذکر در این مراسم شعبه بلوار ستاد نیروی زمینی با ریاست محسن فخاری به عنوان شعبه موفق معرفی شد. گفتنی است همایش روسای موفق شعب بانک‌های کشور همه ساله از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و موسسه عالی بانکداری ایران و با هدف تقویت مهارت‌های علمی و حرفه‌ای علوم بانکداری، انتقال تجربیات موفقیت‌آمیز و نیز تجلیل از زحمات و تلاش‌های روسای شبکه بانکی و دست‌یابی به آخرین فناوری‌ها و نوآوری‌های عرصه بانکی و دیدگاه‌های مدیران ارشد نظام بانکی کشور، برگزار می‌شود.