معاملات بازار سرمایه در هفته جاری با رشد ارزش سهام شرکت ها و نماگرهای بازار سرمایه سپری شد. آنچنان که شاخص کل بورس در آخرین روز معاملاتی هفته جاری با افزایش بیش از دو هزار و 800 واحدی در محدوده کانال 124 هزار واحدی ایستاد.

به گزارش اکوناپرس، شاخص کل بورس در این هفته رکوردهای جدیدی را در کارنامه عملکرد خود به ثبت رساند و در نهایت بواسطه روند صعودی اغلب گروه ها بویژه پتروشیمی، پالایشی، معدنی و فولاد وارد کانال 124 هزار واحدی شد و رکورد دیگری را در سال جاری رقم زد.

بر اساس اطلاعات موجود، در روند رو به رشد نماگر بازار سرمایه نمادهایی همچون "فارس"، "پارس"، "کگل"، "تاپیکو"، "پارسان"، "فخوز" و " جم" بیشترین تاثیر مثبت را اعمال کردند. در این شرایط بسیاری از کارشناسان و اهالی بازار سرمایه معتقدند که گمانه زنی ها در خصوص عرضه ارز صادراتی شرکت های پتروشیمی در بازار ثانویه، افزایش نرخ ارز و تاثیر مثبت احتمالی آن بر سودآوری صنایع مورد اشاره در کنار موضوعات مطرح شده در خصوص مواضع کشور آمریکا پیرامون برجام در افزایش تقاضا برای خرید سهام شرکت های فعال در گروه های  پتروشیمی، پالایشی، معدنی و فولاد موثر واقع شده و در نهایت سبب حرکت رو به جلوی بازار سرمایه و نماگرهای آن شده است.

بر اساس این گزارش، در آخرین روز از معاملات هفته جاری بیش از یک میلیارد و 930 میلیون سهم مورد داد و ستد قرار گرفت و ارزش معاملات بورس نیز 615 میلیارد تومان ثبت شده است. همچنین بیشترین ارزش معاملات به "فولاد"، "فملی"، "شپنا"، "شبندر"، "شبریز" و "وصندوق" اختصاص دارد.