بر اساس گزارش اکوناپرس، معاملات امروز بازار سرمایه با افزایش تقاضا برای خرید سهام اغلب شرکت های فعال در گروه های مختلف همچون خودرو، پتروشیمی، فولاد و پالایشی آغاز شده و در این بین شاخص کل بورس نیز متاثر از این روند بار دیگر به مدار 94 هزار واحدی رفت. بدین ترتیب نماگر بازار سرمایه با ثبت رشد 176 واحدی مدار 94 هزار واحدی را باز پس گرفت.

به نظر می رسد با گذشت چند روز از زمان اعلام رسمی خبر خروج آمریکا و اظهارات دولتمردان اروپایی مبنی بر پایبندی به برجام از نگرانی های اهالی بازار سرمایه کاسته شده و رفته رفته روند معاملات بورس به روال گذشته بازگشته است. هر چند که به طور قطع با اعمال تحریم های بین المللی برخی از مهمترین قراردادها در حوزه های مختلف همچون نفت و گاز، هواپیمایی و خودرو لغو می شود، اما با این حال امیدواری نسبت به جایگزین کردن شرکای خارجی جدید برای این قراردادها اندکی التهابات و نگرانی ها را تعدیل داده است. آنچنان که در جریان معاملات روز جاری شاهد افزایش تقاضا برای خرید سهام در اغلب گروه ها هستیم.

بر این اساس، شاخص کل بورس با اعمال اثر مثبت نمادهایی همچون "مبین"، "همراه"، "فایرا"، "شبندر"، "اخابر"، "کچاد" و "فولاد" روند مثبتی را سپری می کند. نکته قابل تامل آنکه هیچ نمادی بر روند شاخص کل تاثیر منفی برجای نگذاشته است.

تا لحظه تنظیم این گزارش، بیش از 168 میلیون سهم داد و ستد شده که این رقم ارزشی به مبلغ بیش از 35 میلیارد تومان را در بازار سرمایه رقم زده است.