اهالی بازار سرمایه در هفته جاری شاهد معاملات مثبت سهام اغلب شرکت ها بودند و در پنج روز معاملاتی این هفته خبری از تنش ها و نگرانی های هفته های گذشته نبود. به طوریکه اغلب سهام شرکت های فعال در بازار سرمایه با افزایش تقاضای خرید مواجه شدند و رشد قیمت مناسبی را تجربه کردند.

بر اساس گزارش اکونا پرس، شاخص کل بورس در این هفته متاثر از معاملات سبز اغلب گروه ها همچون خودرو، پتروشیمی، پالایشی و فولاد با روند صعودی همراه شد و در پی آن نماگر بازار سرمایه با رشد 1.249 واحدی تنها 60 گام تا ورود به مدار 95 هزار واحدی فاصله داشت.

بازار سهام در هفته جاری بازدهی مثبت حدود چهار درصدی را محقق ساخت و در میان صنایع مختلف بورسی تنها شش صنعت از کسب بازدهی مثبت محروم ماندند. در این بین صنعت استخراج سایر معادن با بازدهی مثبت 11.25 درصدی تک سهم آن یعنی "کماسه" عنوان پربازده ترین صنعت را از آن خود ساخت. بعد از آن، گروه پیمانکاری صنعتی با بازدهی مثبت حدود 11 درصدی رتبه دوم را به خود اختصاص داد و گروه سایر حمل و نقل با بازدهی مثبت 10.25 درصدی جایگاه سوم را به خود اختصاص داد. همچنین گروه های لاستیک و پلاستیک و نیز استخراج ذغالسنگ هر یک با بازدهی مثبت 10 درصدی در جایگاه بعدی نشستند.

این در حالی است که از میان شش صنعتی که در هفته جاری از کسب سود بی نصیب ماندند، گروه محصولات چوبی با کسب بازدهی منفی 3.35 درصدی به عنوان کم بازده ترین صنعت مطرح شد و پس از آن گروه چاپ با بازدهی منفی بیش از یک درصدی رتبه دوم را در اختیار گرفت. همچنین گروه هایی همچون استخراج کانه های فلزی، بانک ها، منسوجات و نیز هتل و

رستوران هر یک بازدهی منفی کمتر از یک درصدی بدست آوردند.

بر اساس اطلاعات موجود، در جریان معاملات هفته جاری 408 شرکت با رشد قیمت سهام مواجه شدند، 128 شرکت نیز افت ارزش سهام را سپری کردند و در نهایت معاملات 12 شرکت بدون کسب بازدهی مثبت یا منفی خاتمه یافت.

در این بین شرکت پلاستیران با رشد قیمتی حدود 48 درصدی صدر نشین جدول پربازده ترین سهام شد و شرکت های تجهیز نیروی زنگان و سرمایه گذاری توسعه خوزستان که نماد معاملاتی هر دو شرکت در بازار پایه فرابورس درج و معامله می شود، هر یک با کسب بازدهی مثبت بیش از 40 درصدی جایگاه های دوم و سوم را از آن خود کردند.

علاوه بر این، شرکت های آلومینیوم ایران، فرآورده های نسوز آذر، شیرین دارو، بیمه میهن و آلومتک در این رتبه بندی جای می گیرند.

در مقابل اما، شرکت سیمان اصفهان که ارزش سهام آن در هفته جاری  بیش از 22 درصد کاهش یافته عنوان کم بازده ترین سهم این هفته را از آن خود ساخت. شرکت سرمایه گذاری توس گستر با بازدهی منفی 13 درصدی رتبه دوم را به خود اختصاص می دهد و شرکت مواد داروپخش نیز با 9 درصد بازدهی منفی در جایگاه سوم قرار می گیرد.

همچنین شرکت های سیمان لارستان، پشم بافی توس، صنعتی پیام، داروسازی قاضی و سرمایه گذاری ارس صبا در این جدول جای می گیرند.

در پایان این گزارش می افزاید، عنوان نخست نقدشونده ترین سهام به شرکت های سایپا، زامیاد، ذوب آهن اصفهان، پارس خودرو و فولاد مبارکه اصفهان اعطا می شود. در کنار آن، بیش از شش میلیارد سهم در این هفته معامله شده که ارزش معاملات آن بیش از 11.698 میلیارد ریال محاسبه می شود.