به گزارش اکونا پرس،

هفته کذشته یک هفته پربار برای کسانی بود که علاقه شدیدی به گوشی‌های هوشمند و فناوری به کار رفته در آن‌ها دارند چون شرکت اپل پس از ماه‌ها انتظار در مراسمی رسمی، گوشی‌های نسل جدید خود یعنی iPhone XS و XS Max را به همراه یک مدل ارزان از گوشی‌های خود با نام iPhone XR را معرفی کرد. این مراسم معرفی برای کمپانی اپل که چند وقتی بود از جدول پرطرفدارترین گوشی‌های جهان دور بود، بسیار پرثمر بود چرا که گوشی‌های این شرکت را به جمع محبوب‌ها بازگرداند.

مدت زیادی بود که کمپانی‌های سازنده اسمارت‌فون چینی سه رده اول پرطرفدارترین گوشی‌های جهان را به خود اختصاص داده بودند و این Poccophone F1، محصول شیائومی بود که چندین هفته در جدول محبوبترین گوشی‌های هوشمند در رده نخست قرار گرفته بود ولی این هفته با معرفی سه آیفون 2018 توسط اپل هر سه این گوشی‌ها Poccophone F1 و Mi A2 شیائومی و V11 ویوو را کنار زدند و در رتبه اول تا سوم قرار گرفتند. در بین این سه، iPhone XS Max بود که میزان محبوبیت بیشتری را نسبت به گوشی‌های دیگر آیفون کسب کرد و در رتبه نخست ایستاد. iPhone XS پس از آن در رتبه دوم و XR هم در رتبه سوم محبوبترین گوشی‌های جهان قرار گرفت.

در میان جدول هم می‌توان مشاهده کرد که پس از سه گوشی جدید معرفی شده توسط اپل، گوشی‌های شیائومی یعنی Poccophone F1 و Mi A2 و سپس گوشی جدید شرکت ویوو، V11 قرار گرفته‌اند. سامسونگ هم که مدتی در رده اول محبوبترین گوشی‌های جهان قرار گرفته بود، با ورود آیفون‌های 2018 اپل باز هم به رده‌های پایین‌تر تنزل یافته و این هفته با سه پله سقوط در رتبه هفتم قرار گرفته است.

در پایین‌ترین رده‌های جدول محبوبترین گوشی‌های جهان هم، یک شگفتی عجیب رقم خورده است. زمان زیادی است که از معرفی iPhone X می‌گذرد ولی به نظر می‌رسد با پایین آمدن قیمت آن دوباره به پرطرفدارترین گوشی‌ها بازگشته است. در پایین جدول محبوبترین گوشی‌های جهان گوشی شرکت اوپو که هفته گذشته در رتبه دوم بود یعنی F9 به رتبه هشتم سقوط کرده است. iPhone X هم با شگفتی سازی در رتبه نهم قرار دارد و در آخرین رتبه این جدول هم نام گوشی شیائومی، Redmi Note 5 Pro دیده می‌شود. این گوشی هفته گذشته در رتبه ششم بود.

در ادامه می‌توانید جدول 10 گوشی پرطرفدار هفته گذشته در جهان را مشاهده کنید.

۱۰ گوشی پرطرفدار هفته گذشته (۱۷ سپتامبر) / آیفون‌های امسال نگاه‌ها را به خود جذب کردند

۱۰ گوشی پرطرفدار هفته گذشته (۱۷ سپتامبر) / آیفون‌های امسال نگاه‌ها را به خود جذب کردند

۱۰ گوشی پرطرفدار هفته گذشته (۱۷ سپتامبر) / آیفون‌های امسال نگاه‌ها را به خود جذب کردند