ویدئویی که به تازگی منتشر شده است رفتار بی شرمانه دو پرستار استرالیایی را با یک بیمار سالخورده در یکی از آسایشگاهای سالمندان این کشور به تصویر می کشد. در این ویدئو مشاهده می شود یکی از پرستاران سر این زن 92 ساله را با دست خود فشار می دهد با گرفتن موهایش تلاش می کند او را با زور روی تختش بخواباند. جین رابینز در حالی که تلاش می کند در مقابل آنها مقاومت کند به پرستاران می گوید : " موی مرا نکشید." این زن که دچار بیماری زوال عقل و همچنین شکستگی استخوان پا شده بود در آسایشگاهی در شهر پرت واقع در ایالت استرالیای غربی نگهداری می شد. او در سال 2016 طی یک حادثه در این آسایشگاه دچار شکستگی پا شده بود.

پسر این زن هنگامی که به کبودی های بدن مادرش و گریه های بی دلیل او مشکوک شد اقدام به نصب یک دوربین مخفی در اتاقش گرفت. یکی از صحنه های ضبط شده مادر او را در حالی که به مدت 20 دقیقه روی زمین افتاده بود نشان می داد. در این فیلم سپس پرستاران در حالی که او را روی تخت قرار داده بودند با گرفتن موها و فشار دادن سرش تلاش می کردند تا این زن را روی تخت بخوابانند. این زن سالخورده در مقابل پرستاران که می خندیدند سعی می کرد تا از خود دفاع کند.

او در این خصوص گفت : " مادرم درد زیادی می کشید. او با استفاده از دست هایش تلاش می کرد از خودش مراقبت کند. آنها پای مادرم را در حالی که شکسته بود پرت می کردند. او مورد سوء استفاده قرار گرفته بود. اینها اتفاقاتی بود که برای مادرم رخ داد و من آنها را به پلیس منتقل کردم."

پسر این زن مدیر آسایشگاه " موریسون لودج" را در جریان حادثه قرار داد و او نیز پلیس پرت را از وقوع این حادثه مطلع کرد. اما یکی از پرستاران که با اتهام 12 جرم روبرو بود توانستند از همه آنها تبرئه شد. "مجیستریت اسمیت" در داگاه در توجیه رفتار بی شرمانه خود گفت که نگهداری یک سالمند از یک کودک سخت تر است. او گفت اگر کودکی از چیزی شکایت داشته باشد مقداری زور برای آرام کردنش نیاز است اما نه زیاد. اما اگر پافشاری کرد نیاز به استفاده از زور بیشتری است."

گفتنی است؛ این حادثه در حالی خبرساز می شود که چند هفته پیش نیز رفتار بی شرمانه یکی دیگر از پرستاران استرالیایی با یک مرد سالخورده مبتلا به آلزایمر خبرساز شده بود.