به گزارش اکونا پرس،

فرهاد فلاحتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نارضایتی معلمان از نحوه اعزام فرهنگیان به خارج از کشور، عنوان کرد: برای اعزام معلمان به خارج از کشور آزمونی کتبی برگزار می‌شود که افرادی که حائز امتیاز و نمره قبولی در این آزمون شوند در مصاحبه و گزینش شرکت داده می‌شوند.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه البته در برگزاری آزمون کتبی برای اعزام معلمان به خارج از کشور ایرادی وارد نیست بلکه ایراد به مرحله بعدی و گزینش شفاهی معلمان است، افزود: در مصاحبه پس از آزمون کتبی هموراه شاهد سلیقه‌ای عمل کردن و ناعدالتی مصاحبه کننده‌ها هستیم.

وی با انتقاد از اینکه در این مورد نیز فساد اداری وجود دارد که باید با آن برخورد شود، ادامه داد: برای برگزیده شدن و اعزام معلم به خارج از کشور حتما باید دارای امضای طلایی و سفارشات خاص باشید و در غیراین صورت این اتفاق برای شما رخ نمی‌دهد.

فلاحتی یادآور شد: یکی دیگر از ایرادات وارده نسبت به اعزام معلمان به خارج از کشور این است که حکم این معلمان برای مدت 2 سال صادر می‌شود و تا معلم با فضا و فرهنگ محیطی ارتباط برقرار ‎کند زمان حکم او به پایان رسیده و باید آماده بازگشت به کشور شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: به طور کلی در حال حاضر سیستم و مکانیزمی برای اعزام معلمان به خارج از کشور تعریف نشده است و تدوین نظام واحد آموزشی بین‌المللی برای مدارس خارج از کشور یک ضرورت به شمارمی‌آید.