به گزارش اکونا پرس،

سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در پاسخ به انتقاد برخی مسئولان آموزش و پرورش که عنوان کرده‌‎اند مجلس بودجه‌ای برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان و بهبود وضعیت معیشت فرهنگیان در نظر نگرفته‌ است، گفت: در طول سه دوره‌ای که در مجلس شورای اسلامی سابقه نمایندگی دارم، هیچ گاه سابقه نداشته که لایحه‎ای از دولت در رابطه با بهبود وضعیت معیشتی معلمان در مجلس رأی نیاورد و مجلس همواره حامی آموزش و پرورش بوده و به قوانین مرتبط با آنها رأی حداکثری داده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه حتی در برخی موارد مجلس بر خلاف نظر دولت طرح‌هایی را در جهت بهبود وضعیت معیشت معلمان به تصویب رسانده است، تأکید کرد: پیشنهاد بودجه همواره از سوی دولت به مجلس می‌آید و نمایندگان فقط اجازه تغییرات جزئی در آن را دارند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با استناد به اصل 75 قانون اساسی، افزود: مجلس نمی‌تواند بار مالی به دولت تحمیل کند و هر پیشنهادی در این جهت از سوی شورای نگهبان مغایر قانون اساسی تشخیص داده می‌‎شود.

تدریس اجباری مدیر و معاون مدرسه منطقی نیست

وی ادامه داد: افزون بر این مسائل در حال حاضر سختی کار معلمان حذف و  همچنین مدیر و معاون مدرسه نیز به اجبار باید 6 ساعت در هفته در کلاس‌های درس حاضر شوند که این مسائل نیز موجب افزایش نارضایتی معلمان را فراهم می‌کند. ضمن اینکه برخی مدارس سمت معاون ندارد و مشخص نیست طی ساعاتی که مدیر مدرسه در کلاس است چه کسی مدرسه را اداره می‌کند.

حقوق کمتر از یک میلیون تومان هم در آموزش و پرورش وجود دارد

 موسوی لارگانی با بیان اینکه آموزش و پرورش اعلام می‌کند که میانگین حقوق معلمی دو میلیون تومان است، افزود: البته دستمزدهای زیر یک میلیون تومان هم در آموزش و پرورش وجود دارد که در هر صورت در این شرایط نباید مسئولان توپ را به زمین یکدیگر بیندازند.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس تأکید کرد: معلمان نباید دغدغه‌های دیگر جز تحصیل و تربیت فرزندان این مملکت داشته باشند ولی امروز معلم با هزاران دغدغه و فکر در کلاس‌های درس حاضر می‌‎شوند و نمی‌توانند آنطور که باید مطالب را منتقل کند و این مسئله به سیستم آموزشی کشور آسیب می‌زند.