به گزارش اکونا پرس،
سید حمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نامه بطحایی به جهانگیری و اعتراض به تبعیض پرداخت‌ها میان معلمان و سایر کارکنان دولت، گفت: تبعیض در حقوق معلمان اعتراضی است که این عزیزان چندین سال از وضعیت موجود دارند و کاملا به حق است.

 

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: بی‌عدالتی و تبعیضی آشکار بین حقوق معلمان و سایر کارکنان دولت وجود دارد و نامه آقای بطحایی کاملا به‌حق و درست بود.

 

وی بیان کرد: فاصله بین حقوق کارکنان دولت و معلمان بسیار است و این فاصله در زندگی فرهنگیان کاملا مشهود و مشخص است؛ افرادی که با سن، مدارک و توانایی یکسان در دو دستگاه مختلف استخدام می‌شوند از حقوق و مزایای متفاوتی برخوردارند و این مصداق بارز تبعیض است.

 

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس اظهار کرد: تبعیضی که در حقوق معلمان و سایر حقوق کارمندان دولت وجود دارد به قدری ملموس و آشکار است که نیازی به بررسی ندارد؛ این تبعیض باعث شده است که فرهنگیان نتوانند مانند کارکنان دستگاه‌های دیگر مسکن مناسب و امکانات رفاهی درخور برای خود و خانواده فراهم کنند.

 

میرزاده خاطرنشان کرد: علاوه بر تبعیضی که در حقوق معلمان و سایر کارمندان وجود دارد مبالغی به صورت غیرمستقیم و غیرمستمر تحت عناوینی مانند عیدی در مناسبت‌های مختلف به کارمندان داده می‌شود که فرهنگیان از آن محرومند.

 

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان با بیان اینکه امکانات رفاهی که در اختیار کارمندان دولت قرار می‌گیرد در هیچ زمانی برای فرهنگیان در نظر گرفته نشده است، افزود: وضعیت فوق‌العاده نگران‌کننده است نارضایتی در بین فرهنگیان از این بی‌عدالتی هر روزه افزایش می‌یابد و در آینده این نارضایتی تاثیرات نامناسبی دارد که در تصور نگنجد.