به گزارش اکونا پرس،

فریدون مجلسی، دیپلمات با سابقه و تحلیلگران مسائل بین المللی در گفت وگو با خبرنگار اکوناپرس با اشاره به شرایط بین المللی حاکم و تلاش دولت آمریکا برای تحت فشار قرار دادن کشورمان، گفت : ایران یکی از کشورهای جامعه بین المللی است که همراه با کشورهای قوی و ضعیف باید تلاش کند قواعد عرصه بین الملل محفوظ بماند.

او با بیان این که کشورها باید با رعایت قوانین بین المللی خود را در پناه آن ها قرار دهند، افزود: برجام به عنوان یک پیروزی بین المللی برای جمهوری اسلامی ایران موفقیتی بزرگ را برای کشورمان ایجاد کرد که در پی آن قراردادهای متعددی را از بویینگ گرفته تا توتال و جذب گردشگران خارجی را به همراه داشت.

مجلسی با اشاره به خروج آمریکا از این توافق بین المللی، ادامه داد: یکی از سیاست های آمریکا این است که کشورهای را که با آن ها درگیر نوعی مبارزه مرگ و زندگی است، در جنگ فرسایشی قرار دهد، کما اینکه امروز نیز شاهد سیاست های این کشور در جهت اعمال فشار همه جانبه بر ایران هستیم.

مجلسی با تأکید بر این که پس از برجام 6 قطعنامه شورای امنیت علیه ایران به حالت تعلیق درآمد، افزود: تصمیم آتی جمهوری اسلامی ایران در خصوص ماندن در برجام یا خروج از این توافق بین المللی حساسیت بالایی دارد، اما آن چه در این مسیر باید مورد توجه قرار گیرد این است که این کشورها هستند که باید خود را با قوانین بین المللی تطبیق دهند نه برعکس.