به گزارش اکونا پرس،

«کیوان خسروی» دوشنبه شب در گفت وگوی ویژه خبری گفت، تصمیم امریکا در مورد قرار دادن سپاه در فهرست گروه های تروریستی اقدامی انفعالی از سوی بزرگترین حامی تروریسم در برابر موفق ترین نیروی زبده ضد تروریسم است.
وی افزود، تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا بیش از آن که امکان اجرایی شدن داشته باشد یک شوی تبلیغاتی است.
وی اظهار کرد، شکاف درون هیات حاکمه آمریکا بویژه مخالفت و ترس پنتاگون و سیا از تبعات این تصمیم بسیار جدی بوده و عاملی بازدارنده در زمینه اجرایی شدن آن است.
سخنگوی شورای عالی امنیت ملی افزود، پیش بینی های لازم از مدت ها قبل برای مقابله با تبعات احتمالی این تصمیم اتخاذ شده و به صورت متناسب به مورد اجرا گذارده می شود.
خسروی گفت: از طریق مجاری ارتباطی رسمی در خصوص تبعات این اقدام ماجراجویانه و تصمیم جمهوری اسلامی برای مقابله به مثل هشدار داده بودیم.
سخنگوی شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: ماهیت این تصمیم، ماجراجویانه است اما ارزیابی ما این نیست که این تصمیم، عملیاتی شود.
وی افزود: تاریخچه این موضوع به قبل از دولت ترامپ برمی گردد و در دولت های قبلی آمریکا از جمله دولت اوباما هم این موضوع به شکلی مطرح شده بود و در حاشیه جلسات مذاکرات هسته ای، این موضوع و تبعات آن به دولت آمریکا گوشزد شده بود.
وی ادامه داد: در دولت قبلی آمریکا، موازنه میان افراطیون و افراد معتدل تر به این سمت رفت که این تصمیم را اجرایی و عملیاتی نکنند اما در دولت جدید، شخص ترامپ این تصمیم را گرفته و وی جنون اول بودن دارد و برای او اهمیت چندانی ندارد که تبعات این تصمیم برای دولت و مردم آمریکا چیست و این اقدامات او نوعی نمایش است.
سخنگوی شورای عالی امنیت ملی گفت: از طرف دیگر تصمیم سازانی هستند که این تصمیم را جلو برده اند. واقعیت این است که دولت آمریکا به اعتراف مسئولان این کشور بزرگترین دولت ایجاد کننده و حامی تروریسم است.
خسروی افزود: اگر از این زاویه نگاه کنیم این یک تصمیم انفعالی و همراه با عصبانیت است زیرا بزرگترین حامی و پشتیبان تروریسم در برابر بزرگترین نیروی زبده و مقابله کننده با تروریسم یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
وی اضافه کرد: حمایت آمریکا از گروه های تروریستی کاملا روشن و مسجل بوده است اما اقدام اولیه را انجام ندادیم و صبر کردیم تا طرف مقابل اقدام کند و امروز به عنوان اقدام متقابل، بیانیه شورای عالی امنیت ملی صادر شده است و از این به بعد ماهیت نیروها و پایگاه های آمریکایی در منطقه از نظر ما کاملا تغییر می کند و متناسب با این تغییر ماهیت درباره اقدامات احتمالی آن ها تصمیم گیری خواهد شد.
خسروی گفت: فعلا برآورد ما این است که جنبه نمایشی این رویکرد و تصمیم بر جنبه های عملیاتی و اجرایی آن برتری دارد اما برای هر تصمیمی در این باره آماده هستیم.
وی افزود: با توجه به اختلافاتی که در داخل هیات حاکمه آمریکا در این باره وجود دارد به ویژه در پنتاگون و سیا، اتفاق خاصی خلاف روندی که تاکنون وجود داشته است نخواهد افتاد.

کاخ سفید روز دوشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نام سپاه پاسداران و نیروی قدس آن رسماً در فهرست گروههای تروریستی دولت آمریکا قرار خواهد گرفت.