به گزارش اکونا پرس،

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی روز چهارشنبه در نمایش اقتدار بسیجیان استان خراسان جنوبی که به مناسبت هفته بسیج در ورزشگاه آزادی بیرجند برگزار شد، افزود: بسیج از ملت جدا نیست و ملت هم از بسیج جدا نیست.

وی گفت: بسیج متن ملت است و ملت زمینه‌ای است که درخشش و زیبایی تصویر بسیج در آن دیده می‌شود و این راز شکست‌ناپذیری بسیج و مردم شریف و عزیز ایران در صحنه‌های سخت و خطرناک است.

فرمانده کل سپاه با یادآوری این نکته که ما از یک جنگ سخت و خطرناک گذشتیم عنوان کرد: عبور از جنگ تحمیلی فقط به دلیل این جوشش و این حرکت پرخروش دریای بی‌انتهای بسیج بود.

وی افزود: بسیج یک دریای زلال و بیکرانه است که پایان ندارد همانگونه که پیشوای بزرگ انقلاب رهبر عزیزمان فرمودند گلستانی زیبا و بی‌انتها از رویش‌های دل‌انگیزی است که هر روز بر این جیش الهی افزوده می‌شود.

سردار سلامی گفت: شما می‌دانید که بسیج چه گوهر ناب و چه دُر خالصی است برای این ملت و بسیار مسرور و شاکرم در این روز زیبا و دل‌انگیز در پی نزول رحمت الهی این توفیق را یافته‌ام در جمع بسیجیان خراسان جنوبی استان مردمان با وفا، مرزداران مومن، با غیرت و ولایتمدار، مردمان دیار مومنان، سرزمین عالمان بزرگ، سرزمین اندیشمندان، دانشمندان جاودان و مردمان صبور و سختکوش و مجاهد، سرزمینی با شهدایی که ستارگان درخشان بر آسمان افتخارات ایران بلکه جهان  اسلام هستند.

وی ادامه داد: شهدایی همچون کاوه، سرداران شهید همچون ناصری، رحیمی، آهنی، آخوندی و پارسا و هزاران شهید پرافتخار و جاودان دیگری که عطر و رایحه دلنواز وجودشان همیشه طراوت معنوی و شادابی ملکوتی برای مردمان این استان به همراه آورده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: خرسندم از اینکه در جمع مسوولان این استان به‌ویژه روحانی وارسته، عالم جلیل‌القدر، نمونه مجسم تقوای الهی، شخصیت ولایی، مجاهد الهی و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر بیرجند حضرت آیت اله عبادی همچنین سایر علمای عزیز، فرماندهان نظامی و انتظانی، مسوولان محترم، مردم شریف، خلانواده‌های شهدا که نور چشم و چشم چراغ امت اسلام هستند و بویژه خواهران و برادران مومن فداکار و بلند همت، صاحبان اراده‌های بزرگ که عاشق شهادت در عرصه جهاد هستند.

وی افزود: امام راحل با الهام یافتگی از حکمت الهی و با رژف‌اندیشی نسبت به مخاطرات به یک اعجاز ذهنی دست زد و نهالی را در سرزمین احساس و باور مردم و در سرزمین ایمان آنها کاشت که بعد از دوران پر برکت و مبارک حیات ایشان توسط رهبر عزیز انقلاب اسلامی که خود بسیجی است این نهال به یک شجره طبیه ریشه‌دار با شاخسارهایی ثمربخش تبدیل شد.

سردار سلامی با بیان اینکه بسیج حقیقتا یک موهبت الهی بوده، هست و برای همیشه خواهد بود اظهار داشت: بسیج در قلب خود جز طمانینه، احساس آرامش و اعتماد به نقس چیز دیگری نمی‌بیند، هر مخاطره سختی را به برکت وجود فداکارانه خود به یک فرصت برای شکوفایی اسلام و سربلندی ملت ایران تبدیل می‌کند.

وی عنوان کرد: بسیج محصول تجربه غم‌انگیز و دردناک دوران صدر اسلام است که در آن امامان ما در صحنه‌هایی با یاوران اندک تنها ماندند و بسیجیان همیشه در آرزوی جبران مافات هستند تا آن تنهایی‌ها را جبران کنند.

فرمانده کل سپاه گفت: برای همین است که خیل عظیم لشکر الهی در بحران‌های سخت ۴۳ ساله انقلاب، امام خویش را در بطن محبت خود گرفتند و سینه‌های خود را سپر امواج بلا کردند و تیرهای بلا را به جان خریدند تا امت سرافراز و سربلند باقی بماند.

وی افزود: باور کنید آن جنگی که هشت سال بر ملت ایران تحمیل شد، یک نقشه سیاسی جهانی بود، وقتی انقلاب اسلامی توانست ایران را از صفحه شطرنج و جغرافیای سیاسی استکبار خارج کند و استقلال، آزادی و حاکمیت اسلام را برای این سرزمین به ارمغان آورد همه شیاطین بزرگ و کوچک عالم از شرق و غرب و پادشاهان دست نشانده آنها در کشورهای همسایه در یک توطئه جهانی همدست شدند وگرنه صدام کسی نبود که بتواند در این مقیاس و افق حرکت کند بنابراین یک طراحی جهانی علیه انقلاب اسلامی شکل گرفت و در نابرابرترین موقعیت تاریخ انقلاب و موقعیت کشور ما آن جنگ در ابعاد جهانی بر این ملت تحمیل شد.

سردار سلامی گفت: همه مستکبران و شیاطین در این جنگ شرکت کردند اما وقتی بسیج به میدان بزرگ و عظیم آمد تا یک خطر سنگین و واقعی را از این کشور دور کند، موازنه به نفع ملت ایران برهم خورد.

وی با تاکید بر اینکه همه ملت ایران بسیجی هستند افزود: همه آنان که در مقابل دشمنان ایستادند و در سختی‌ها صبر کردند و در این شرایط اقتدار، عزت، استقلال و آزادی پایداری کردند و به میدان آمدند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: البته جنگ با سرافرازی ملت ایران پایان یافت و ما قدرتمند از جنگ خارج شدیم، همه جنگ‌ها کشورها را تخریب و تضعیف می‌کند و این استثنا در تاریخ است که یک ملت به نام ایران از جنگ قوی‌تر از آغاز برآمد.

وی با تاکید بر اینکه بسیج در اثنای جنگ به یک سازمان عظیم بی‌انتها تبدیل شد گفت: در تحریم اقتصادی بسیج پا به صحنه گذاشت و مشعل‌دار و بیرق‌دار اقتصاد مقاومتی شد لذا با ترویج فرهنگ حرکت استقلال‌طلبی در عرصه اقتصاد توانست آرزوهای دشمن را در عرصه تحریم تا گورستان بدرقه کند.

سردار سلامی افزود: همچنین بسیج در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان ایستاد و اجازه نداد القائات دشمن ذهن و قلب جوانان را تسخیر کند لذا در مقابل این جنگ رسانه‌ای دشمن درخشید و فرهنگ اسلام، جهاد و شهادت را ترویج داد.

وی بیان کرد: بسیج روح آزادگی، استقلال‌طلبی، ایستادگی و ثبات قدم در مقابل دشمن را ترویج کرد و توانست آن را به یک الگو تبدیل کند و هر مشکل و مصیبتی برای ملت پیش آمد، اولین جریانی بود که در متن حوادث بزرگ و سخت حضور یافت؛ بی دلیل، بی‌ریا، بی‌توقع، بدون خواستن اجر و پاداش وجود خود را به رایگان در خدمت رفاه، آسایش و امنیت این مردم قرار داد.

فرمانده کل سپاه گفت: اگر زلزله‌ای آمد اولین کسانی که آوار را از دوش مردمان مصیبت‌دیده بر می‌دارند بسیج بوده و هست؛ اگر سیلی آمد اولین کسانی که در مقابل جریان طغیانگر آب ایستادند و گاهی مانند کیسه‌های شن فداکاری کردند در مقابل هجوم آب بسیج بود.

وی گفت: جریان سیل‌آسای بسیج به سرعت زندگی را برای مردم مصیبت‌زده و سیلزده هموار و آرام کرد لذا بسیج نسخه آرامش ملی و فرمول حل مسایل ما است.

سردار سلامی افزود: اگر جنگلی آتش بگیرد، جاده‌ها در اثر برف بسته شود بسیج در میدان است، وقتی بیماری همه گیر مردم را رنج می‌دهد کسی که غبار درد و غم را از چهره مردم می‌زداید و صورت معنوی مردم را نوازش می‌کند و با رخسار آرام و توام با خوشرویی با اخلاق خوش و کریمانه برای درمان درد مردم می‌شتابد این بسیج است که در عرصه حضور دارد و با طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و در واکسیناسیون همکاری کرد.

وی گفت: این فرزندان عزیز انقلاب بازماندگان آن نسل فداکار از عاشورا که انقلاب دائمی در بشریت ایجاد کرد در هر صحنه‌ای پیشگام هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر محرومیت و فقر در اثر کرونا یا هر پدیده دیگری بخشی از جامعه ما را تحت تاثر خود قرار دهد بسیجیان فرهنگ انفاق را احیا می‌کنند و در خیرات سبقت می‌گیرند و از آنچه دوست دارند انفاق می‌کنند و به یاری مردمان محروم می‌شتابند، آنان که خانه می‌سازند، آب می‌آورند و جاده می‌سازند.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی امواج حمایت و تعاون الهی هستند که به مردم کمک کرده و از جان خود انفاق می‌کنند اظهار داشت: به برکت بسیجیان امروز دشمن در حال زوال است لذا دیگر تمرکزی بر این سرزمین ندارد و حتی شما امروز دشمن را در جبهه‌های مختلف تعقیب کرده‌اید.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه بسیجیان هرگز عقب‌نشینی را تمرین نکرده اند و همواره در حال پیشروی هستند گفت: این آثار و برکات بسیجیان است که حرم اهل بیت از خطر تکفیر رهایی یافت.

وی افزود: اینکه پیشوای عزیز و امام انقلاب در پیام امروزی شان فرمودند قدر شأن و جایگاه خود را بدانید، به این دلیل است که امروز نقطه مرکزی استقامت امت و مقاومت ملت شریف ایران در مقابل استکبار، بسیجیان هستند و هرگز کم نمی‌شوند.

فرمانده کل سپاه گفت: در آینده نام شما به اقتدار یاد خواهد شد پس در صحنه بمانید، ما تا پیروزی‌های بزرگ راه چندانی نداریم، صحنه‌های سخت باقی است برای اینکه تسلیم نشویم باید متحد و منسجم باشیم و به رهبر نگاه کنیم و طریق و راه را از او بیاموزیم.

وی با تاکید بر اینکه هر ملتی استقامت کرد پیروز شد عنوان کرد: این روح جامعه ما است و راه را با هم ادامه می‌دهیم و به نصرت خداوند اعتماد داریم، به فضل الهی اطمینان داریم که وعده خداوند تخلف‌ناپذیر است و شما تجلی نصرت‌های الهی در زمین هستید و به وجودتان افتخار می‌کنیم و دست‌هایتان را می‌بوسیم.

سردار سلامی در ابتدای سخنانش متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت هفته بسیج را هم قرائت کرد.

در این پیام آمده است: هفته بسیج بر همگان مبارک باد بویژه بر رویش‌های تازه و با طراوت بسیجی که همچنان مانند نسل پیش از خود، فرزندان محبوب امام راحل عظیم الشان‌اند.

عزیزان، قدردان جایگاه خود باشید و بدانید که با همت بلند و در پرتو خردمندی و درست‌اندیشی و با اعتماد و توکل بر خداوند دانا و توانا می‌توانید در همه مسائل عمومی کشور و ملت اثربخش و مشکل‌گشا باشید، این تجربه چند دهه ملت ایران است.