مهدی آیتی، نماینده پیشین مجلس و فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت وگو با خبرنگار اکوناپرس با بیان این که در جنبش های مدنی و حرکت های اجتماعی نکات مهمی برای سیاستمداران و دولتمردان نهفته است، گفت: متأسفانه این شاخص های مهم در اکثر مواقع نه فقط در ایران بلکه در همه جای دنیا از سوی سیاستمداران به فراموشی سپرده می شود.

او با بیان این که مهم ترین شاخصه نهفته در جنبش های مدنی ایجاد فاصله میان سیاستمداران و مردم است، افزود: برای مثال هنگام انتخابات کاندیداها به واسطه شعارها، وعده ها و رفتارهای مختلف خود بسیار محبوبیت پیدا می کنند، اما به محض این که بر مسند قدرت می نشینند همه چیز را فراموش می کنند.

آیتی با اشاره به این که ایجاد فاصله میان دولتمردان و سیاستمداران با مردم و خواسته های آن ها به تدریج باعث کاهش آمار حمایت کنندگان می شود، ادامه داد: برای مثال رئیس دولت دوازدهم امروز با حجم وسیعی از مطالبات مردمی در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی از جمله مسائل مرتبط با تورم، فساد اداری، بیکاری و ... روبه رو است که به خودی خود قطاری از مشکلات را ایجاد کرده که توفیق زیادی در آن ها کسب نشده است.

این نماینده پیشین مجلس با بیان این که روحانی در سال 92 با سمبل کلید آمد تا قفل معضلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را باز کند، اظهار کرد: اما او اکنون از نگاه مردم توفق چندانی که نداشته هیچ دارای فاصله زیادی با بدنه جامعه شده است.

آیتی با بیان این که دولت امروز به جای گوش دادن به مشکلات مردم خود در جایگاه سخنران قرار گفته  و از هر تریبونی برای فریاد زدن استفاده می کند، افزود: درحالی که مردم امروز از این گونه سخنرانی ها و دولتی که متکبرانه و از موضع بالا به جامعه نگاه کند، خسته شده اند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تأکید بر این که کمترین کاری که در شرایط فعلی دولت می تواند انجام دهد، صداقت با مردم است، ادامه داد: رئیس جمهور و دولتمردان باید به صداهای اعتراضی و مطالبه گری های مردم و اصناف مختلف گوش فرا دهند و در مرحله بعدی در یک مصاحبه تلویزیونی خطاب به مردم اعلام کنند که خواسته های آن ها را شنیده و تا چه اندازه در تحقق آن ها موفق بوده اند.

آیتی با اعتقاد بر این که چنین رفتاری باعث بازگشت آرامش به جامعه می شود، افزود: از این طریق است که مردم نیز متوجه می شوند همه امور در دست دولت نیست و رئیس جهوری نیز صادقانه پیگیر مطالبات آن ها بوده و خواهد بود.