به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، "هادی حق بین" معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه بهره‌برداری از فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی، شنبه پانزدهم مهرماه همزمان با هفتاد و پنجمین رویداد "امید و افتخار" صورت می‌پذیرد، یادآور شد: این گشایش ترافیکی طی مراسمی با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و دیگر مدیران ارشد شهرداری پایتخت انجام خواهدشد.

وی با یادآوری اینکه عملیات عمرانی فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی در سال 1388 توسط شهرداری منطقه 18 آغاز شد، گفت: این پروژه در سال 1393 با توجه به وجود معارضین متعدد و در حالی که فقط 6 درصد پیشرفت کرده بود به معاونت فنی و عمرانی واگذار شد.

وی ادامه داد: طی حدود هفت سال فعالیت های اجرایی این قطعه از بزرگراه شهید بروجردی با افت و خیزهای بسیاری همراه بود تا جایی که تا سال 1400 به پیشرفت 69 درصدی رسید.

"حق‌بین" گفت: در نهایت با اهتمام دوره ششم مدیریت شهری، آخرین معارضین ملکی و تاسیساتی برطرف و فاز نخست پروژه طی 2 سال آماده بهره‌برداری شد.

معاون فنی و عمرانی با اشاره به اینکه بهره برداری از قطعه یک بزرگراه شهید بروجردی ضمن تکمیل بخشی از رینگ شمالی-جنوبی ناتمام شهر تهران در غرب پایتخت، بزرگراه آزادگان را به میدان جانبازان در بلوار الغدیر متصل می‌کند، افزود: این گشایش ترافیکی بر تسهیل دسترسی بزرگراه آزادگان و آزادراه تهران-ساوه به بازار آهن، حذف تردد خودروهای سنگین از معابر منطقه 18، کاهش بار ترافیک و بهبود دسترسی‌های محلی در محلات پیرامونی اثرگذر خواهدبود.

"حق بین" با اشاره به احداث قطعه یک بزرگراه شهید بروجردی در قالب دو مسیر تندروی شمالی و جنوبی هر یک با 3 خط عبوری و دو مسیر کندروی شمالی و جنوبی هر یک با 2 خط عبوری تصریح کرد: در این مقطع بزرگراهی 6 تقاطع غیرهمسطح شامل 11 دستگاه پل و یک زیرگذر احداث شده است که پل تقاطع 45 متری کن، پل تقاطع خیابان شهید برادران اصغری و پل تقاطع خیابان شهید میرزایی در سالهای گذشته مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی احداث 500 متر ابتدایی محور 45 متری کن حدفاصل جنوب تقاطع 45 متری کن تا میدان مخابرات و 700 متر محور ارتباطی در شمال بلوار هاشمی را از دیگر اقدامات انجام شده در قالب این پروژه برشمرد.

معاون فنی و عمرانی با اشاره به تملک و رفع 82 معارض ملکی، از آزادسازی 148 هزار مترمربع زمین برای اجرای این پروژه خبر داد و افزود: علاوه بر رفع معارض 60 اصله تیر برق 20 کیلوولت، جمعا 1,5 کیلومترطول معارض تاسیساتی شامل لوله های آب(در اقطار مختلف)، لوله فاضلاب، لوله گاز(در اقطار مختلف) و فیبرنوری در این پروژه جابجا و رفع شده است. 

"حق‌بین" اجرای 1 میلیون و 110 هزار مترمکعب خاکبرداری، 145 هزار مترمکعب خاکریزی، 122 هزار مترمکعب سنگریزی، احداث 1440 حلقه شمع، 9300 تن آرماتوربندی، 120 هزار مترمکعب بتن ریزی، 4000 مترطول لوله گذاری جهت جمع آوری و هدایت آبهای سطحی، 38  هزار مترمربع دیوارسازی، 34 هزار مترمربع پیاده روسازی، 57 هزارمترطول جدولکاری، اجرای 66 هزارمترمکعب بتن غلتکی، اجرای 60 هزار تن انواع آسفالت و در نهایت اجرای 6 هکتار فضای سبز را به عنوان احجام عمده عملیات عمرانی در این پروژه برشمرد.