به گزارش اکونا پرس،

معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، مجید فراهانی در این نشست با تقدیر از عملکرد همکاران منطقه 4 در حوزه های مختلف ، از تلاش و فعالیت گروهی همکاران جهت تدوین سند برنامه عملیاتی منابع انسانی تقدیر کرد و گفت: سرمایه انسانی مهمترین سرمایه مادی و معنوی یک سازمان است و اگر بخواهیم شهری ایده آل، آرمانی، پاک، مدرن و زیست پذیر بسازیم باید ابتدا برای ساختن و توسعه نیروی انسانی به عنوان سرحلقه تمام تحولات اقدام نماییم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: ما امروز وام دار شهروندان نجیبی هستیم که علیرغم فشارهای گسترده، سال قبل با حضور یکپارچه در پای صندوق های رأی خواستار تغییر وضعیت و رویکرد مدیریت شهری شدند که طبق نظر سنجی های انجام شده خواسته های اصلی در 4 دسته ی رفع معضل ترافیک و آلودگی هوا، بکارگیری مدیران لایق و مبارزه با فساد اداری، تغییر در چهره شهر و خدمات رفاهی و در نهایت برقراری عدالت و رسیدگی به مناطق فقیر نشین است که همه این موارد به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم به حوزه منابع انسانی سازمان مربوط می باشد.

فراهانی گفت: با توجه به اینکه برای اولین بار در طول تاریخ بلدیه شاهد تدوین برنامه عملیاتی منابع انسانی شهرداری تهران هستیم لذا انتظار داریم در نتیجه ی اجرا و عملیاتی شدن این کارِ تخصصی، شاهد تحول و تغییر مورد انتظار شهروندان در جلب رضایت شهروندان  باشیم.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران ادامه داد: اولین انتظار اینست که پس از پیاده سازی برنامه عملیاتی منابع انسانی، میزان رضایت مردم به عنوان صاحبان اصلی شهر سنجش شود تا میزان اثرگذاری آن را در سازمان دریابیم و در صورتیکه امور، با کیفیت بیشتر و هزینه کمتر انجام شده باشد و سطح رضایت ارباب رجوع به بالاتر از قبل رسیده باشد یقیناً مسیر صحیح را برگزیده ایم.

فراهانی، سازمان شهرداری تهران را به عنوان یکی از نهادهای حاکمیت، مسئول در برابر کاهش نارضایتی و فشار بر گرده مردم دانست و دستاوردهای دیگر مورد انتظار از پیاده سازی برنامه عملیاتی را بالا رفتن کیفیت خدمات شهری هم از حیث وظایف ذاتی و هم از حیث خدمات جدید، کاهش هزینه های اداره شهر، افزایش رضایتمندی و انگیزش کارکنان، توانمندسازی و شکوفایی شایستگی های نیروهای انسانی و افزایش سطح کیفی و آموزشی و در نهایت مقابله با فساد سیستمی و ارتقاء سلامت اداری دانست.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: مواردی مانند جذب سرمایه و مقابله با فساد از اولویت های کاری همه حوزه ها باید باشد چرا که هزینه فساد یک فرد به صورت جمعی پرداخت می شود و یا عدم وجود سرمایه مالی با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی همه سازمان را دچار چالش نموده است.

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران افزود: در طی 11 ماه گذشته در جذب و بکارگیری نیروها و مدیران تا حد ممکن از ظرفیت های موجود بهره بردیم و با نگاه از بیرون به درون، به صورت یک ذینفع، به پالایش حوزه منابع انسانی پرداختیم و با این نگاه به خوبی به چالش هایی مانند بالا بودن هزینه های منابع انسانی، بهره وری پایین، تورم بالای کمی و فقر کیفی نیروی انسانی پی بردیم و در جهت اصلاح آن برآمدیم.

وی ادامه داد: هزینه های سازمان با در نظر گرفتن حقوق شهروندان باید صرف کارکنانی شود که سلامت و تعهد کاری بالاتری نسبت به سایرین دارند لذا با همین نگرش اصلاح نظام ارزیابی عملکرد را با تدوین دستورالعمل جامع با شاخص هایی دقیق اجرایی نمودیم و برای اولین بار 19000 نفر را در پایان سال 96، مورد ارزیابی جزیی قرار دادیم. همچنین با راه اندازی سامانه جامع منابع انسانی، امروز در نقطه ای قرار گرفته ایم که اطلاعات دقیق نیروهای انسانی اعم از نوع عملکرد، توانمندی ها و آموزش های ارائه شده، تردد، تخلفات و ... را در لحظه قابل ملاحظه نموده ایم.

شیخ با اشاره به نمونه های معدودی از رشوه گیری در سازمان گفت: در مقابل خیل عظیمی از ایثارگری کارکنان خدوم، بعضاً شاهد اخاذی اداری حتی در سطوح بالا و به صورت فاحش می باشیم که موجب شرمساری کل سازمان می گردد و برای مبارزه با این موضوع باید بدون هراس و با شجاعت ایستادگی کرد.

سید علیرضا حسینی، شهردار منطقه 4 نیز گفت: در خصوص سند برنامه عملیاتی نیروی انسانی اظهار داشت: تدوین این سند با مشارکت نخبگان حوزه منابع انسانی و همکاران در همه سطوح و معاونت ها به انجام رسید لذا همه کارکنان نسبت به آن حس تعلق دارند.

شهردار منطقه 4 افزود: از معاونت منابع انسانی تقاضا داریم با اتخاذ تدابیر ویژه به جهت رعایت عدالت میان کارکنان متعهد و غیر متعهد، در ارائه ساعات اضافه کار قوانین لازم را تدوین نمایند. همچنین در خصوص مقوله تکریم مدیران سابق، ارزیابی عملکرد ها و نظارت بر مأموریت های برون سپاری شدهف دقت و اهتمام لازم بعمل آید.