به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی  شهرداری منطقه۲ یوسف مزارعی " معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه  با اعلام این خبر گفت : با برنامه ریزی های صورت گرفته و با بهره گیری از ظرفیت های محلات و هنرمندان ساکن منطقه۲ ، ۴۵ رویداد با موضوع گرامیداشت شب یلدا بعنوان یکی از سنت های دیرین ایران و با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و ایجاد همبستگی برگزار می شود .

وی گفت : برپایی جشن های محلی ، شاهنامه خوانی ، حافظ خوانی ، مسابقات فرهنگی ، مسابقه طراحی سفره یلدا ، اجرای تاترهای موزیکال کودکان و نوجوانان ، برپایی بازارچه های سنتی با محصولات تولیدی و دست آفرید بانوان محلات با موضوع یلدا، مسابقات ورزشی با انجام بازی های سنتی ایرانی ، مثنوی خوانی ، برگزاری نشست کتابخوانی با موضوع اثار مکتوب شب یلدا ، برپایی دکورهای شب یلدا در سرای محلات ۲۱ گانه و ده ها رویداد دیگر پیش بینی شده است . 

مزارعی ادامه داد : برنامه هایی نیز جهت شهروندان با جامعه هدف مشخص، پاکبانان و اقشار خاص در نظر گرفته شده است که در روزهای پنجشنبه ، جمعه و شنبه خواهد بود . وی افزود : برگزاری جشن میدانی سمفونی پاییزی در گذر خوردین و پارک های آزادی و بوستان پدر ، برپایی جشن یلدای خانواده در مجموعه ورزشی آیدین نیکخواه بهرامی با حضور هنرمندان مطرح کشور ، تکریم و تجلیل از پاکبانان منطقه در ناحیه ۵ ، برگزاری جشن ویژه کم توانان در سرای محله شهرک آزمایش می باشد . 

وی در پایان محور تمامی برنامه ها را تاکید بر تقویت و توجه نهاد خانواده بعنوان کوچکترین و موثرترین نهاد اجتماعی دانست و شهروندان را دعوت به حضور و مشارکت در تمامی این رویدادهای مردمی کرد .

8f816bf6-944c-48ed-9fb1-6cda524df6b6

4cd7fefa-4226-465f-8a88-03060c2b906f