به گزارش اکونا پرس،

عبدالحق امیری در این دیدار گفت: ایران به دلیل قرار گیری بر روی گسل های زلزله و کمربند لرزه خیز و از همین رو خطرپذیری بالا مورد توجه ویژه دفتر اوچا قرار دارد.

وی افزود: قصد داریم هم از تجارب ایران استفاده کنیم و هم تجارب بین المللی را به ایران منتقل نماییم و در عین حال برآنیم تا چالش های موجود در تحقق تاب آوری در ایران را به دفتر سازمان ملل انتقال دهیم.

وی که از تابعیت افغانستانی برخوردار است همچنین به علایق و زمینه های همکاری دو کشور اشاره کرد و گفت: ایران و افغانستان مخاطرات مشابه دارند و همکاری بیشتر فارسی زبانان در زمینه های بلایای طبیعی بسیار راحت انجام خواهد شد و می توان در این زمینه پروژه های مختلفی تعریف کرد.

کرمی محمدی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در این دیدار با بیان اینکه کشور ایران و افغانستان به دلیل هم زبانی و نزدیکی با یکدیگر دارای یک حوزه فرهنگی و تمدنی مشترک هستند گفت: ما هم از همکاری با اوچا و همکاری و تعامل با افغانستان استقبال می کنیم. بویژه در زمینه تامین نیروی متخصص در برپایی کارگاه های آموزشی و علمی حوزه مدیریت بحران ، آمادگی این تعامل و همکاری را داریم. 

وی افزود: با توجه به اینکه ایران در حوزه مدیریت بحران از تجارب بالایی برخوردار است می تواند به کشورهای فارسی زبان منطقه تجارب فنی و دستاوردهای حوزه مدیریت بحران را منتقل کند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ضمن حمایت از تقویت فعالیت دفتر اوچا در تهران گفت: پروژه تشکیل تیم های جستجو و نجات شهری (اینساراگ) که با هماهنگی سازمان آتش نشانی و هلال احمر و سازمان مدیریت بحران کشور با محوریت سازمان مدیریت بحران شهر تهران در حال انجام است حرکت مثبتی است و مورد حمایت های سازمان مدیریت بحران شهر تهران قرار دارد.

کرمی محمدی همچنین به تحریم های ایران در زمینه تامین تجهیزات امداد و نجات اشاره کرد و خواستار آن شد تا اوچا در شکست این تحریم و تامین نیازهای ایران اقدام نماید.

در ادامه مشاور ارشد دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) و هیات همراه از مرکز فرماندهی و ستاد مدیریت بحران شهر تهران نیز بازدید کردند.