به گزارش اکونا پرس،

به نقل از گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شینا انصارى مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به ورود اولین گروه پرندگان مهاجر به تهران گفت: سهره‌های جنگلی معمولا از اوایل آبان ماه وارد پارک‌های شهر تهران میشوند و تا اواخر زمستان در تهران می‌مانند.

وی افزود: طى روزهاى گذشته بیش از ده قطعه سهره فقط در پارک شهر دیده شده که نشان میدهد این گونه در حال مهاجرت به تهران است و تعدادشون تا ماه آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

به گفته ى انصارى سهره‌های جنگلى در گروه‌های چند تایی روی زمین یا درختان تغذیه میکنند و در این بازه زمانی در اکثر پارک‌های تهران در میان درختان یا روی زمین قابل مشاهده هستند.

وی در ادامه با اشاره به مشاهده اردک ماندارین در دریاچه چیتگر گفت: اردک ماندارین اردکی است که گونه‌هایی از آن در شرق آسیا وجود دارد که شبیه اردک جنگلى در آمریکاى شمالى است. این اردک در کناره مرداب، برکه و لابه لای بوته زار‌ها لانه میسازد و خاستگاه اصلى اش جزایر ژاپن و نواحى شمالى چین است.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه یکی از رویکرد‌ها در محیط زیست شهری تعامل و‌همزیستی با طبیعت است، گفت: مرکز پایش و پرنده نگری دریاچه چیتگر اواخر سال گذشته با این هدف آغاز به فعالیت نموده است.

وی با اشاره به فعالیت سایت پرنده نگری در پارک شهر افزود: پارک شهر تهران در سال میزبان بیش از ۴۰ گونه پرنده وحشی است که از نیمه پاییز به این پارک مهاجرت می‌کنند.