به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازروابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، "پیام پورنگ" با اشاره به چالش‌های رویداد کلیماتون ٢۰٢٠ شهر تهران، ارتقاء نقش زنان و جوانان در مقابله با تغییرات اقلیمی، زندگی حین کرونا و پساکرونا، هوشمندسازی و توسعه فناوری، ترویج سبک زندگی پایدار و ارتقاء مشارکت اجتماعی را ۴ رویکرد اصلی کلیماتون ٢٠٢٠ تهران دانست. 

رئیس اداره توانمندسازی و مشارکت های محیط زیست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران افزود: برای هر یک از چالش‌ها و رویکردهای مذکور، وبینارهای آموزشی و توجیهی برای شرکت کنندگان برگزار می شود که در نهایت منجر به تولید ایده‌های خلاقانه و سودمند برای مجموعه مدیریت شهری توسط آن ها خواهد شد.

به گفته وی چالش‌های رویداد کلیماتون ٢٠٢٠ شهر تهران در ۵ محور مدیریت مصرف انرژی وتوسعه انرژی‌های پاک ، حمل و نقل پایدار و ارتقاء کیفیت هوا ، توسعه ساختمان‌های سبز ، استفاده بهینه از منابع آبی و بازچرخانی آب وکاهش پسماند (کاپ) معرفی شده است. 

پورنگ با اشاره به اینکه در حال حاضر ٢۶٠ نفر در رویداد بین المللی کلیماتون٢٠٢٠ ثبتنام کرده اند، خاطرنشان ساخت: علاقمندان می توانند تا ٩ آذرماه با مراجعه به آدرس http://climathon-climate.ir/register، اقدام به ثبتنام در این رویداد بین المللی نمایند.  

لازم به ذکر است رویداد بین المللی کلیماتون ٢٠٢٠ برای سومین بار با محوریت "ایده‌های تحول‌آفرین برای کاهش گازهای گلخانه‌ای، سازگاری و تاب‌آوری شهری در مواجهه با تغییرات اقلیمی در شهر تهران" و به صورت مجازی، از تاریخ ٩ لغایت ١١ آذر ماه سال جاری توسط اداره کل محیط‌زیست و توسعه پایدار با همکاری ستاد توان‌افزایی و حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد شهر تهران و جمعیت حامیان زمین برگزار می شود.