به گزارش اکونا پرس،

به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳ ، مرتضی رحمان زاده ، شهردار منطقه در خصوص اجرای مانور آبگرفتگی معابر در این منطقه گفت :  با اجرای مانور آبگرفتگی ، امکان سنجی لازم و تمامی تمهیدات جهت اعزام امکانات مورد نیاز در راستای مرتفع کردن مشکلات و معضلات ناشی از آبگرفتگی صورت گرفت و تصمیمات مناسب جهت رفع بحران اتخاذ شد.

وی هدف از برگزاری این مانور را ایجاد آمادگی اعضای ستاد مدیریت بحران به منظور انجام واکنش مناسب در برابر حوادث احتمالی و ایجاد هماهنگی میان ارگان ها و سازمانهای مربوطه با ستاد مدیریت بحران منطقه، ارتقا سطح آمادگی نیروهای درون سازمانی در تمامی سطوح فرماندهی و عملیاتی  اعلام کرد .

شهردار منطقه در خصوص جزئیات اجرای مانور اظهار داشت : با اعلام آبگرفتگی شدید کانال دفع آبهای سطحی خیابان پیروزی در محله زاهد گیلانی ، عوامل ناحیه و ستاد پیشگیری و مدیریت بحران منطقه و نهاد های تخصصی جهت ارزیابی و رفع خطر به محدوده اعزام شدند .

رحمان زاده ادامه داد : علت حادثه به وجود آمده  مسدود شدن کانال دفع آبهای سطحی حد فاصل اتوبان امام علی (ع) تا خیابان افروز به دلیل انباشت زباله در کانال خیابان پیروزی و آب لیفت شدن لوله های کانال که باعث نفوذ آب به داخل مترو خط ۴ شده است وهمچنین یکی از کارگران لایروبی اداره مسیل ها نیز در داخل میله دسترسی محبوس گشته بود که عملیات امداد و نجات این فرد نیز اجرایی شد .

وی خاطر نشان کرد : در این مانور آمادگی کامل اعضای مدیریت بحران سنجش و تجهیزات و ادوات موجود، شرایط و پیامدهای ناشی از بارش ها بررسی، همچنین نقاط قوت و ضعف موجود در این زمینه مشخص شد.