به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازروابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار  منطقه با اعلام این خبر افزود : در این راستا ۱۴۲ کودک در مرکز خاوران، ۱۷۰ کودک در مرکز صبح رویش، ۴۵۰ کودک در مراکز شکوفایی استعداد های کودکان اتابک و رضویه ۹۰ دانش آموز در مرکز شوش(یاران عشق) مشغول به تحصیل می باشند.

 او با اشاره به وجود ۵ مرکز پرتو در منطقه ۱۵ گفت : این مراکز با مشارکت و همکاری سازمان های غیر دولتی تخصصی حوزه کودک مدیریت و راهبری می شود .

 شهردار منطقه اضافه کرد: در مراکز پرتو خدماتی نظیر برگزاری کلاس های سواد آموزی، روانشناسی و مشاوره، مدد کار ی،کلاس های آموزشی هنری، توزیع صبحانه، یک وعده غذای گرم‌، کفش، لباس، و وسایل کمک آموزشی  ارائه می شود .

 او افزود: توزیع 400 سبد ارزاق، انجام معاینات چشم پزشکی ۸۰ دانش آموز، ارائه مشاوره تحصیلی ، توزیع هزار پرس غذا گرم و توزیع  اقلام بهداشتی شامل ماسک و مواد ضد عفونی طی اردیبهشت ماه در مراکز پرتو انجام شده است.

 بر اساس این گزارش، مراکز پرتو به منظور آموزش تحصیلی به کودکان بازمانده از تحصیل درمقاطع پیش دبستانی و دبستان تا نهم و کمک به  ادامه تحصیل این کودکان در مدارس عادی بر پا شده است .