به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳،  مجتبی توسلی،  معاون امور فرهنگی و اجتماعی با اشاره به آغاز ویژه برنامه های روز جهانی سالمندان به مدت یک هفته در محلات این منطقه گفت:  با توجه به شعار امسال مبنی بر "بهره مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال"، اداره سلامت منطقه۱۳ اقدام به برگزاری دو جشنواره در بستر فضای مجازی کرده است .

او در خصوص جشنواره یک عمر تجربه افزود: سالمندان عزیز جهت ثبت تجربه های ازخود یک عکس مشترک با مختصری از زندگی مشترک خود از طریق پل های ارتبای مندرج در پوستر ارسال و در این جشنواره شرکت می کنند که بررسی آثار ارسالی به نفرات  برتر جوایزی ارسال می شود . 

توسلی در مورد دیگر جشنواره با عنوان خاطرات شیرین من ادامه داد : در  این جشنواره ، سالمندان خاطرات شیرین خود را در قالب فیلم دو دقیقه ای به اداره سلامت منطقه از طریق راه های ارتباطی مندرج در پوستر و با شماره تلفن ۹۶۰۳۹۵۱۱ ارسال می کنند . 

به گفته او در هفته ملی سالمندان، افتتاحیه نمایشگاه عکس "+ ۶۵ "ویژه عکس سالمندان که  مربوط به عکس های برگزیده سالمندان کشوری است ، آغاز به کار می کند . 

توسلی با بیان اینکه توجه به سبک زندگی سالم در دوران سالمندی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اضافه کرد: از سویی حفظ روحیه در دوره سالمندی و تعامل روحیه میان سالمندان و سایر اقشار بسیار مهم است  که در این راستا ، پیاده روی سالمندان در پیاده راه سلامت در سرخه حصار ویژه سالمندانی که دو دوز واکسن تزریق نمودند ، طراحی شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه،  تقدیر از دبیران کانون سالمندان محلات و نفرات برتر مسابقه حافظه برتر ویژه سالمندان در خصوص آلزایمر را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده این هفته اعلام کرد . 

او ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی و بستر سازی ، امکانات رضایت بخشی در فضای شهری در اختیار جامعه سالمند  قرار گرفته  و با همراهی اقشار مختلف مردم ،  احترام به کرامت انسانی سالمندان که در قرآن کریم نیز مورد تاکید قرار گرفته است ، محقق شود