به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 4، "سیدمحمد قاضی میرسعید" در این باره گفت: به منظور رسیدگی هرچه بیشتر به فضای سبز شهری و سلامت و آراستگی آن و با توجه به حساسیت بالای درختان نخل به ویژه جوانه رشد در قسمت مرکزی آن در مقابل سرما و یخبندان و به منظور جلوگیری از افزایش رطوبت و پوسیدگی احتمالی برگ ها  حفاظت این درختان در پوشش های نایلونی یکی از اولویت های این فصل به شمار می رود.

او با اشاره به فعالیت های مهم این طرح زمستانی گفت: تشخیص محدوده فعالیت های انتهایی رشد بر روی تنه نخل ها، هرس برگ های پایینی، بستن دم برگ های باقی مانده به صورت دسته ای به نحوی که جوانه رشد انتهایی را در بر گیرد، پیچیدن گونی های کنفی به عرض صد الی صدو پنجاه  سانتی متر چند دور به نحوی که دم برگ های جمع شده و بخش های جوانه مرکزی را بپوشاند، از اقدامات انجام شده در این طرح است.

قاضی میرسعید با اشاره به سایر اقدامات زمستانی گفت: به دلیل بالا رفتن سن درختان و همچنین آلودگی هوا و سایر تنش های محیطی مثل خاک، درختان تحت فشار و حمله آفات و بیماری قرار می گیرند. از این رو  هرس درختان از اقدامات الزامی و موثر در این فصل به شمار می رود.

گفتنی است رسیدگی به فضاهای سبز شهری علاوه بر زیباشدن چهره شهر به دلیل رفع آلودگی هوا همواره از دغدغه ها و اولویت های مدیریت شهری منطقه 4 به شمار می رود که اقدامات در این زمینه مداوم و با زمان بندی مشخص در حال اجراست./ انتهای خبر