به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی با تأکید بر لزوم افزایش همدلی بین اقشار مختلف جامعه به‌ویژه در مناسبت‌های سنتی و مذهبی گفت: با توجه به فرارسیدن طولانی‌تری شب سال و تقارن با ایام شهادت بی‌بی دو عالم، حضرت صدیقه کبری، فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) مقرر شد، شامگاه چهارشنبه، ۳۰ آذرماه ویژه‌برنامه‌ای در مراکز اقامتی و حمایتی حوزه اجتماعی شهرداری منطقه (مددسرای بانوان، آقایان، مجتمع بهاران و کمپ ترک اعتیاد) برگزار شود.

وی ضمن بیان این نکته که این ویژه‌برنامه با حفظ شئونات ایام فاطمیه برگزار شد، افزود: مراسم یلدای فاطمی در این مراکز به همت شهرداری منطقه ۱۲ با جلب مشارکت‌های مردمی و استفاده از ظرفیت خیرین به منظور تکریم و گرامی‌داشت این شب‌ها به اجرا درآمد که در آن ضمن برپایی دورهمی گرم و صمیمانه، سخنرانی و مداحی ذاکرین اهل بیت (علیهم‌سلام) انجام شد.

مراسم یلدای فاطمی در مراکز اقامتی و حمایتی شهرداری منطقه ۱۲ با اهدای شیرینی، میوه‌های شب یلدا، آجیل و وعده غذایی گرم همراه بود که طی آن ۲۳۰ نفر از مددجویان حاضر در این مراکز (۷۰ نفر، مددجویان مددسرای آقایان، ۸۰ نفر، مددجویان مددسرای بانوان، ۶۰ نفر، مجتمع بهاران و ۲۰ نفر کمپ ترک اعتیاد) از این برنامه‌ها بهره‌مند شدند.

با عنایت به شرایط ویژه منطقه ۱۲ در حوزه آسیب‌های اجتماعی و حضور افراد آسیب‌دیده در این منطقه از اقصی‌نقاط شهر، مرکز خدمات اجتماعی این منطقه با همکاری سازمان‌های متولی (خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، قرارگاه شهید اسداللهی، بهزیستی، نیروی انتظامی، پلیس مبارزه با مواد مخدر و...) شبانه‌روز به طور جدی در طول ایام سال نسبت به شناسایی، جذب و ساماندهی افراد آسیب‌دیده (بی‌خانمان، کارتن‌خواب و بی‌سرپناه) اقدام می‌کند.

از جمله برنامه‌های این مرکز با توجه به شرایط آب‌وهوایی و فرارسیدن ایام سرد سال، طرح‌هایی همچون «حامی شهر (زمستان گرم)»، «پایگاه خدمات اجتماعی» و... است که به منظور بهسازی سیمای بصری شهر در این ایام با اهتمام بیشتری اجرا می‌شود.