به گزارش اکونا پرس،

این گزارش حاکیست ؛  از مجموع شکایات رسیدگی شده،  4 هزار و 619 مورد منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی ، تعداد 6 هزار و 216 فقره منجر به احراز نشدن تخلف و 4058 فقره تحت بررسی کارشناسی از سوی مراجع ذیربط قرار دارد.

براساس نظرسنجی بعمل آمده در این بازه زمانی ، از مجموع شکایات دریافتی (تلفنی، حضوری، کتبی و پورتال سازمان حمایت)، تعداد 8797 فقره از طریق تماس با سامانه 124،تعداد 2233 فقره حضوری و  تعداد 3863 فقره شکایتها بصورت مکتوب بوده است. 

این در حالیست که ؛ از مجموع شکایات واصل شده در مدت مذکور ، 12670 مورد در بخش کالا و 2223 مورد در بخش خدمات بوده و بیشترین سهم شکایات در بخش کالا به نان ، میوه و سبزیجات ، گوشت مرغ و دربخش خدمات به تعمیرگاههای خودروهای سبک و حمل و نقل درون شهری و رستورانهای غذاخوری ، اختصاص داشته است. 

براساس گزارش‌ها از وضعیت شکایت و تخلفات بازار طی همین مدت گرانفروشی ، کم فروشی ، تقلب و عدم درج قیمت مهمترین تخلف صورت گرفته از سوی واحدها بوده که مراتب جهت تعیین تکلیف و رسیدگی به تعزیرات حکومتی استانها ارسال شده است.

لازم بذکر است ؛ در این شرایط که کشور دچار مسائل پیچیده اقتصادی شده است، یکی از اولویت‌های جدی مسئولان رسیدگی به شکایات مردمی است.تا از این طریق ضمن افزایش اعتماد سازی ، موجبات کاستن تخلفات اقتصادی و جلب اعتماد عمومی در بهره گیری از کالا و خدمات برای عموم مردم ایجاد شود لذا از هموطنان درخواست می شود با مراجعه به ستاد خبری سازمان‌های صمت استانها شکایت خود را تنظیم و یا از طریق تلفن ۱۲۴، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، (سایت 124.ir) شکایت خود را مطرح کنند  و مطمئن باشند در اسرع فرصت رسیدگی و پاسخ داده خواهد شد.