به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه "پرونده های فلسطین" با اجرای خوان کارلوس روسو به بررسی ابعاد و دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی اختصاص دارد.

روز شنبه ۷ اکتبر، گروه مقاومت فلسطینی حماس بزرگترین حمله را علیه رژیم اسرائیل در سال‌های اخیر انجام داد. این روز به عنوان روز پیروزی قاطع مقاومت در برابر صهیونیست ها در تاریخ ثبت شد. حمله غافلگیرانه‌ای که در آن افراد مسلح در حالی که رگبار سنگین راکت‌ها از نوار غزه شلیک می‌شد، وارد چندین شهر در سرزمین های اشغالی شدند.

در عرض چند دقیقه، بیش از ۵ هزار راکت شلیک شد و عسقلون، اشدود و تل آویو را هدف قرار داد و عملاً رژیم را به بن‌بست کشاند. حماس این عملیات را "طوفان الاقصی" نامید و اعلام کرد که این عملیات پاسخی به حملات رژیم صهیونیستی به زنان، هتک حرمت مسجد الاقصی در قدس و محاصره مداوم غزه است. رسانه های اسرائیل نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم صهیونیستی به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها و آمبولانس ها مشغول است.

برنامه «پرونده‌های فلسطین» سه شنبه ساعت 04:30 بامداد از شبکه هیسپان تی وی پخش می‌شود و بازپخش آن همان روز ساعات 09:30،13،18:30 و روز چهارشنبه ساعات 2:30 بامداد و 16:30 برای مخاطبین اسپانیایی زبان این شبکه معاونت برون مرزی صداوسیما روی آنتن خواهد رفت. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/causa-palestina/812 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.