به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته "غزه تحت حمله" واکنش متفاوت کشورهای اروپایی پس از تداوم جنایات و تشدید نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

جولیوس امبالوتو روزنامه‌نگار و مجری بین‌المللی و بتول سابیتی تحلیلگر سیاسی کارشناسان برنامه این هفته هستند و تغییر رویکرد اتحادیه اروپا در قبال جنایات اسرائیل را بررسی می‌کنند.

کارشناسان برنامه با اشاره به این‌که تعداد کشته شدگان فلسطینی بیش از 26 هزار مرد، زن و کودک است و هزاران نفر دیگر زیر آوار مدفون شده‌اند که گمان می‌رود مرده باشند، یادآور می‌شوند که روسای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل نشان دادند که صبرشان به دلیل عدم پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس تمام شده است.

 امبالوتو و سابیتی این موضوع را نیز گوشزد می‌کنند که اتحادیه اروپا به استثنای چند مورد، بازوی تشویق‌کننده سیاست ایالات متحده در قبال تل آویو بوده است، اما به نظر می رسد این موضع ممکن است در حال تغییر باشد.

مجری برنامه نیز این پرسش‌ها را با کارشناسان مطرح می‌کند که آیا این تغییر رویکرد می‌تواند نقطه عطفی برای غزه باشد؟ آیا این امکان وجود دارد که نسل‌کشی فلسطینی‌ها در غزه حتی برای اروپایی‌ها ناخوشایند باشد که نتوانند آن را هضم کنند؟

برنامه «غزه تحت حمله» امروز ساعت ۲۳:۳۰ و بازپخش روز بعد ساعت ۱۲:۳۰ روی آنتن خواهد رفت.علاقه مندان  می توانند با مراجعه به لینک   https://www.presstv.ir/Section/150123این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.