به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، موضوع این هفته مستند «۱۰ دقیقه» به بهانه بحران اوکراین، به نقش آفرینی بنیاد ملی دموکراسی در بحران‌آفرینی در کشورهای مختلف به بهانه برقراری دموکراسی و آزادی اختصاص دارد.

مستند «۱۰ دقیقه» به تهیه‌کنندگی مهدی عرب ضمن بررسی سوابق بنیاد ملی دموکراسی بر این موضوع تاکید دارد که این بنیاد در اصل بازوی تغییر رژیم و عامل آمریکا و سازمان جاسوسی این کشور است.

 این مستند به این نکته اشاره دارد که بنیاد ملی دموکراسی از سال ۲۰۱۴ تاکنون بیش از ۲۲ میلیون دلار برای عملیات‌های مختلف در داخل اوکراین هزینه کرده است.

 مستند «۱۰ دقیقه» همچنین به بررسی برخی از اقدامات بنیاد ملی دموکراسی در کشورهای دیگر دنیا از جمله کوبا، هنگ‌کنگ و بلاروس می‌پردازد.

 این مستند یک پرسش اساسی را نیز مطرح می‌کند؛ چرا این بنیاد ساخته و پرداخته آمریکا حتی یک پروژه دموکراسی‌خواهی در کشورهای حوزه خلیج فارس مانند عربستان سعودی، امارات و بحرین که دارای بدترین سوابق در زمینه حقوق بشر و دموکراسی هستند تعریف نکرده است؟!

مستند «۱۰ دقیقه» به تهیه کنندگی مهدی عرب یکشنبه ساعت ۱۴:۲۰ به وقت تهران روی آنتن پرس تی‌وی می‌رود و بازپخش آن ساعت ۰۰:۲۰، ۱۲:۲۰ و ۱۷:۲۰ روز دوشنبه، ساعت ۱۴:۰۰ سه شنبه و ۱۹:۲۰ و ۰۳:۲۰ روز چهارشنبه است. علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/doc/index?id=46&page=1&name=10%20Minutes برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی نیز مشاهده کنند.