به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته «شبه قاره» مقایسه‌ای دارد میان رفتار آمریکا و کشورهای غربی با پناهجویان افغانستانی و همکاری و همراهی کشورهایی مانند ایران و پاکستان با این پناهجویان.

 این برنامه به تهیه کنندگی حسین مهدیان نگاهی نیز دارد به ریشه‌های بحران افغانستان و نقش آمریکا و کشورهای غرب در به وجود آمدن مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به خصوص پس از روی کار آمدن طالبان. جدیدترین این بحران آفرینی‌ها به مسدود کردن ۱۰ میلیارد دلار از دارایی‌های افغانستان توسط ایالات متحده بازمی‌گردد.

 مصطفی آریایی نویسنده و روزنامه‌نگار از آمستردام و محمد آصف مدیر بنیاد حقوق بشر افغانستان از گلاسکو به عنوان کارشناسان برنامه این هفته «شبه قاره» ضمن اشاره به روانه شدن روزانه ۵ هزار افغانستانی به سوی مرزهای ایران، از حسن رفتار جمهوری اسلامی و واکنش انسانی به این پناهجویان سخن می‌گویند. این در حالی است که اقتصاد ایران با توجه به تحریم‌های ناعادلانه آمریکا با مشکلاتی مواجه است.

 کارشناسان برنامه همچنین به بررسی تضاد در رفتارهای ایران و غرب در پذیرش پناهجویان افغانستانی می‌پردازند. مهدی باباگل‌زاده مجری «شبه قاره» نیز از آریایی و آصف می‌خواهد تا تحلیل خود را از رفتار ریا‌کارانه و دوگانه غرب در قبال این پناهجویان ارائه دهند.

 «شبه قاره» جمعه ساعت ۱۷ به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود و تکرار این برنامه شنبه ساعت ۱۰:۰۰ و یکشنبه ساعت ۰۷:۰۰، دوشنبه ساعت ۱۴:۰۰ و سه شنبه ساعت ۱۲:۰۰و ساعت ۲۳:۰۰ است.علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/150101 این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.