به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی‌معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «پرونده‌های فلسطین» (Causa Palestina) شبکه هیسپان با اجرای خوان کارلوس روسو این هفته جنبش بایکوت، عدم سرمایه گذاری و تحریم رژیم صهیونیستی (BDS) با افزایش فشارهای سیاسی و اقتصادی و پایان دادن به اشغالگری های این رژیم را زیر ذره بین می برد.

جنبش بایکوت اسرائیل می‌کوشد با ایجاد و تمرکز فشارهای اقتصادی و سیاسی بین‌المللی بر رژیم صهیونیستی مانع از ادامه مواضع و اقدامات خصمانه آن‌ها علیه فلسطینی‌ها شود. این جنبش که بر اساس الگوی مبارزه با اپارتاید آفریقای جنوبی شکل گرفته، از دانشگاه‌ها، موسسات و کشورها می‌خواهد مادام که اسرائیل به این سه درخواست عمل نکرده، ارتباطاتشان را با این رژیم قطع کنند: پایان اشغال سرزمین‌هایی که از سال ۱۹۶۷ به این‌سو تصرف شده؛ تضمین برابری کامل شهروندان اسرائیلی و فلسطینی؛ و به رسمیت شناختن و احترام قائل شدن به حق پناهندگان فلسطینی و فرزندان آن‌ها برای بازگشت به خانه و زمین‌هایی که در جریان شکل‌گیری اسرائیل در سال ۱۹۴۸ از آن‌جا رانده شده‌اند.

برنامه «پرونده‌های فلسطین» سه شنبه ساعت 05:30 بامداد از شبکه هیسپان تی وی پخش می‌شود و بازپخش آن همان روز ساعات 10:30،14،19:30 و روز چهارشنبه ساعات 3:30 بامداد و 17:30 برای مخاطبین اسپانیایی زبان این شبکه معاونت برون مرزی صداوسیما روی آنتن خواهد رفت. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/causa-palestina/812 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.