به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، مرضیه هاشمی مجری برنامه«پرونده های پنهان» این هفته به سراغ زندان مخوف بگرام در افغانستان رفته و برخی از اقدامات غیرانسانی و غیرقانونی آمریکایی‌ها در این زندان را شرح می‌دهد.

هاشمی در این مسیر، به بررسی دوباره پرونده امانت‌الله علی ربط، تاجر پاکستانی می‌پردازد که به خاطر ظاهرش و به اتهام واهی ارتباط با تروریسم به زندان بگرام منتقل شده و سال‌ها در این زندان مخوف اسیر بوده است.

مجری برنامه«پرونده های پنهان» همچنین با اشاره به راه‌اندازی زندان بگرام در سال ۲۰۰۱ از سوی نیروهای آمریکایی در دل افغانستان، به زندانی و شکنجه شدن ۵ هزار نفر در این زندان که به گوانتاناموی افغانستان شهرت دارد می‌پردازد.

هاشمی تاکید می‌کند که شرایط زندان بگرام حتی از گوانتانامو هم وخیم‌تر بوده است چرا که زندانیان در گوانتانامو لااقل از حق داشتن وکیل برخوردار بوده‌اند اما در بگرام نه!

برنامه «پرونده های پنهان» به کارگردانی مهدی عرب دوشنبه ساعت ۲۱:۰۰ به وقت تهران روی آنتن شبکه پرس تی‌وی می‌‌رود و بازپخش این برنامه روز سه شنبه ساعت ۰۵:۰۰، ۱۹:۰۰ و ۰۳:۰۰، چهارشنبه ساعت ۰۸:۰۰، پنجشنبه ساعت ۱۴:۰۰ و روز جمعه ساعت ۲۳:۰۰ خواهد بود.

علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.presstv.ir/Section/150112 این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.