به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «بازار» این هفته نگاهی دارد به وضعیت صنعت مواد کشاورزی و غذایی در ایران و پتانسیل‌های این صنعت حیاتی و مهم.

 مجری برنامه در ابتدا بر این موضوع تاکید می‌کند که صنعت مواد غذایی از فعالیت‌های مرتبط با کشاورزی، تولید، عرضه و مجموعه ای از خدمات و محصولات تشکیل شده و نقش مهمی در توسعه اقتصادی هر کشور ایفا می‌کند.

سامسون باغستانیان در ادامه تاکید می‌کند صنایع غذایی مدرن در ایران از طیف گسترده‌ای از فناوری‌های پیچیده استفاده می‌کند که باعث کارآمدتر شدن تولید می‌شود.

 بر اساس آمارهای رسمی، امسال تا اردیبهشت ماه ۵۱ هزار تن گوشت قرمز تولید شده است. همچنین  با نگاهی به آمار گمرک ایران، سالانه حدود ۸۰۰ میلیون دلار شیر خام صادر می‌شود. باغستانیان می گوید آمارهای گمرک نشان می‌دهد که در سال گذشته حدود ۷ میلیون تن محصولات کشاورزی و غذایی از ایران صادر شده است. این مبلغ نزدیک به ۵ میلیارد دلار ارزش داشته و حاکی از رشد ۸ درصدی ارزش صادرات نسبت به سال ۲۰۲۰ است.

برنامه «بازار» به تهیه‌کنندگی مجتبی مقامی روز شنبه ساعت 17:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود و بازپخش آن یکشنبه ساعت 12:00 روی آنتن می‌رود. علاقمندان می توانند با مراجعه به لینک

https://www.presstv.ir/Section/15099 این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنید.