به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» افزایش حملات خشونت‌آمیز علیه سوری‌ها در ترکیه و سکوت کشورهای غربی در واکنش به عملیات تروریستی ایذه را مورد بررسی قرار می‌دهد.

نژادپرستی در ترکیه علیه سوری‌های ساکن و پناهجو در این کشور پس از حادثه تروریستی در استانبول افرایش پیدا کرده است.

 مروه عثمان مجری برنامه به همین مناسبت گفت‌وگویی دارد با کورک الماسیان تحلیلگر مسائل خاورمیانه از آلمان و نظر او را درباره افزایش خشونت‌های نژادپرستانه در ترکیه علیه سوری‌ها جویا می‌شود.

عثمان همچنین از الماسیان می‌پرسد چرا سیاستمداران ترکیه از کارت پناهندگی آوارگان سوری در زمان رقابت‌های انتخاباتی استفاده می‌کنند اما در عمل، نگاهی تحقیرآمیز به آنها دارند؟

 بخش دوم برنامه «جریان خاورمیانه» نیز به عملیات تروریستی اخیر در شهرهای شیراز، اصفهان و ایذه می‌پردازد و سکوت غرب در مواجهه با این عملیات‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

علی جزینی روزنامه‌نگار المیادین انگلیسی به عنوان کارشناس این بخش برنامه، درباره دلایل رفتارهای دوگانه غرب در مواجهه با تروریسم سخن می‌گوید و به این پرسش مروه عثمان پاسخ می‌دهد که استراتژی ایران در برخورد با چنین سطح پیشرفته از تروریسم چه خواهد بود؟ 

برنامه «جریان خاورمیانه» چهارشنبه ساعت 10:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز همان روز ساعت  17:00 و 23:00، پنج‌شنبه ساعت 18:00، 03:00، جمعه ساعت 12:00 و شنبه ساعت 05:00 خواهد بود..علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15095  این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.