به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، آغاز روند صلح میان ترکیه و سوریه و اوضاع کنونی غزه و زنده ماندن امید و مبارزه در میان مردم این منطقه زیر ذره‌بین کارشناسانه برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» قرار گرفته است.

به باور کارشناسان مسائل بین‌الملل، توافق میان ترکیه و سوریه می‌تواند سخت‌ترین صلح در غرب آسیا لقب بگیرد، البته به شرطی که ترکیه دست از سیاست‌های مداخله‌جویانه و زیاده‌خواهانه‌اش دست بردارد.

مروه عثمان مجری برنامه در گفت‌وگو با سارا سالوم مفسر سیاسی از دمشق درباره این موضوع صحبت می‌کند که صلح میان ترکیه و سوریه تا چه حد قابلیت اجرا دارد و چه نتایجی خواهد داشت.

عثمان همچنین از سالوم درباره واکنش احتمالی آمریکا به این صلح پرسش می‌کند.

موضوع بخش دوم برنامه به بررسی اوضاع کنونی غزه و مشکلات متعدد مردم این منطقه اختصاص دارد. 

صالح ابوعزی تحلیلگر مسائل فلسطین از بیروت کارشناس این بخش برنامه است و بر این موضوع تاکید می‌کند که چاره‌ای جز گسترش مقاومت در غزه نیست.

ابوعزی همچنین به این پرسش پاسخ می‌دهد که با توجه به موج خشونت کنونی صهیونیست‌ها در کرانه باختری و قدس، وضعیت غزه در سال جدید میلادی چگونه خواهد بود؟

برنامه «جریان خاورمیانه» چهارشنبه ساعت 10:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز همان روز ساعت  17:00 و 23:00، پنج‌شنبه ساعت 18:00، 03:00، جمعه ساعت 12:00 و شنبه ساعت 05:00 خواهد بود..علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15095  این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.