به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، موضوع برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» به مناسبت تقارن به ایام دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ارزیابی تاثیر انقلاب اسلامی در شکل‌گیری محور مقاومت و و نقش این محور به رهبری انقلاب اسلامی در نظم جهانی جدید اختصاص دارد. هادی کوبسی مدیر مرکز تحقیقات و توسعه اتحادیه و جولیا صفم مفسر سیاسی از بیروت کارشناسان این هفته برنامه هستند. 

این کارشناسان در ابتدا بر این موضوع تاکید می‌کنند که یکی از دستاوردهای مداوم انقلاب اسلامی، ایجاد یک سیستم اسلامی است که پشتیبانی کامل از محور مقاومت را که در حال مبارزه با دشمن صهیونیستی در فلسطین اشغالی و لبنان، اشغال آمریکا و تروریسم در عراق و سوریه و آمریکا و سوریه است، فراهم می‌کند.

کوبسی و صفم در ادامه با اشاره به این مطلب که خنثی کردن پروژه‌های آمریکایی در لبنان، سوریه، عراق و حتی فلسطین در تضعیف تأثیر ایالات متحده آمریکا در غرب آسیا به طور قابل توجهی نقش داشته است، بر این موضوع تاکید می‌کنند که با پیروزی انقلاب اسلامی،  نظم جهانی جدیدی ظاهر شده است و این سیستم دیگر یکپارچه نیست. همچنین محور مقاومت به رهبری انقلاب جمهوری اسلامی نقش اساسی و اساسی در سطح معادله منطقه ای این نظم جهانی جدید دارد.

 مروه عثمان مجری برنامه این پرسش را با کارشناسان برنامه مطرح می‌کند که چگونه جمهوری اسلامی علیرغم مشکلات داخلی و خارجی خود، قادر به حمایت‌های منطقه‌ای از گروه‌های مقاومت بوده است؟ و از سوی دیگر، با توجه به تنش‌های فعلی جهانی آیا ایالات متحده هنوز هم می‌تواند نفوذ و اقدامات نظامی خود را در منطقه غرب آسیا داشته باشد؟

برنامه «جریان خاورمیانه» چهارشنبه ساعت 10:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز همان روز ساعت  17:00 و 23:00، پنج‌شنبه ساعت 18:00، 03:00، جمعه ساعت 12:00 و شنبه ساعت 05:00 خواهد بود..علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15095  این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.