به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» نگاهی دارد به اوضاع بغرنج سیاسی و اعتراضات گسترده در  رژیم صهیونسیتی و صدور مجازات اعدام برای 10 قاضی در عربستان سعودی.

در بحبوحه تشدید اعتراضات علیه بنیامین نتانیاهو و تمایل فزاینده رژیم صهیونسیتی به سرکوب مخالفان، به نظر می‌رسد که این رژیم در آستانه یک وضعیت درگیری داخلی است. 

مروه عثمان مجری برنامه در ابتدا تاکید می‌کند که گسترش تظاهرات در داخل اسرائیل پرسش‌هایی را در مورد ماهیت درگیری داخلی موجود ایجاد می‌کند و در ادامه، این پرسش را با صالح ابوعزی روزنامه نگار و مفسر از بیروت به عنوان کارشناس بخش اول مطرح می‌کند که آیا این اعتراضات واقعاً فقط به اصلاحات قضایی مربوط می‌شود یا بسیار عمیق‌تر از آن است که بر تعارض بین اجزای واقعی در داخل خود اسرائیل تأثیر می‌گذارد؟

عثمان همچنین از ابوعزی می‌پرسد که مقاومت فلسطین چگونه می‌تواند از چنین تجزیه و درگیری های داخلی صهیونیست ها سود ببرد؟

دادستان عربستان به دنبال مجازات اعدام برای 10 قاضی است و همین موضوع این هفته، محور بخش دوم برنامه «جریان خاورمیانه» قرار گرفته است. 

غنا ریبائی مدافع حقوق بشر کارشناس این بخش برنامه است و بر این موضوع تاکید می‌کند که دادگاهی 10 قاضی سعودی را متهم به ارتکاب جرایم مرتبط با تروریسم کرده اما ممکن است به عنوان بخشی از پاکسازی دستگاه قضایی این کشور توسط ولیعهد محمد بن سلمان منجر به مجازات اعدام شود و همین مسئله نشان می‌دهد که هیچکس در عربستان سعودی در امان نیست. 

در ادامه، مجری برنامه از ریبائی سوال می‌کند که واکنش گروه‌های حقوق بین‌الملل و شورای حقوق بشر سازمان ملل در واکنش به این نقض آشکار حقوق انسانی توسط آل سعود چیست؟ و آمریکا و کشورهای اروپایی در قبال آن چه وظیفه‌ای دارند؟

برنامه «جریان خاورمیانه» چهارشنبه ساعت 10:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز همان روز ساعت  17:00 و 23:00، پنج‌شنبه ساعت 18:00، 03:00، جمعه ساعت 12:00 و شنبه ساعت 05:00 خواهد بود..علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15095  این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.