به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، اسوالدو کانالز مجری برنامه «سینمای ایرانی» این هفته  به نقد و بررسی فیلم سینمایی «یه حبه قند» می پردازد.

برنامه «سینمای ایرانی» هر هفته علاوه بر نمایش فیلم های ایرانی برای مخاطبان اسپانیایی زبان،بررسی و گفت‌وگو با عوامل فیلم و منتقدان سینما را در دستورکار دارد، در این قسمت «یک حبه قند» محصول سال 1390 به کارگردانی رضا میرکریمی را زیر ذره بین می‌برد.

در خلاصه این فیلم آمده است: سکوت خانه قدیمی و سرسبز با ورود مهمانانی در هم می‌شکند. چهار دختر این خانه، همراه همسر و فرزندانشان برای عروسی خواهر کوچک‌ترشان، «پسند» به یاری مادر شتافته اند. این اقامت برای خواهران و شوهرانشان شاید مشکل باشد؛ ولی برای کودکانشان یک آرزوی بزرگ است...، تا اینکه «یه حبه قند» مسیر همه چیز را تغییر می دهد. 

فضاسازی «یک حبه قند» کاملاً ایرانی و سنتی است. خانه ای در گوشه ای از ایران که خود می تواند نمایانگر کل ایران باشد. در این برنامه ضمن نمایش این فیلم سینمایی ایرانی، نگاهی خواهد شد به جایگاه سنت ها در خانواده ایرانی و تضاد آن با مدرنیته. 

از جمله بازیگران این فیلم سینمایی می توان به سهیلا رضوی، رضا کیانیان، پریوش نظریه، سعید پورصمیمی، اصغر همت، شمسی فضل‌اللهی، هدایت هاشمی، ریما رامین‌فر، امیرحسین آرمان، فرهاد اصلانی نگار عابدی و ماهور الوند اشاره کرد.

برنامه «سینمای ایرانی»   (Cine Iraní )به تهیه کنندگی و کارگردانی فهمیه اسماعیل پور، از جمله برنامه های پربیننده شبکه اسپانیایی زبان تلویزیون است که معرفی قابلیت های سینمای ایران و سینماگران ایرانی را در دستورکار دارد. این برنامه امروز شنبه27 اسفند ماه ساعت 19:00 به وقت تهران روی آنتن شبکه هیسپان تی وی می رود و بازپخش روز یکشنبه در ساعت های 11:30،2:30و 23 و روز دوشنبه 9:30 پخش می شود. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک  https://www.hispantv.com/showprogram/cine-irani/791 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.