به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه این هفته "جریان خاورمیانه" به بررسی افزایش درگیری‌ها در سودان و بالارفتن نرخ خودکشی در میان نظامیان رژیم صهیونیستی می‌پردازد.

اگرچه آتش بس اعلام شده در سودان به مدت سه روز برقرار بود، اما مانع گسترش جنگ و هرج و مرج در سراسر کشور، به ویژه در پایتخت، خارطوم، و ایالت دارفور غربی نشد. 

حسین ابراهیم، روزنامه‌نگار روزنامه الاخبار از بیروت کارشناس بخش اول برنامه است و به واکاوی ریشه‌ها و عوامل درگیری‌ها در سودان می‌پردازد. 

حسین ابراهیم همچنین نقش احزاب داخلی سودان و کشورهای همسایه و منطقه‌ای از جمله مصر را در آغاز و تشدید درگیری‌ها در این کشور مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

در بخش دوم برنامه "جریان خاورمیانه" و در گفت‌وگو با پاتریک هنینگسن کارشناس مسائل سیاسی از لندن به افزایش روزافزون خودکشی در میان نظامیان اسرائیلی پرداخته می‌شود.

اخیرا ژنرال هرزی حلوی، سپهبد ارتش اشغالگر اسرائیل نسبت به افزایش تعداد خودکشی در میان سربازان اسرائیلی ابراز نگرانی کرده و از مقامات خواسته است تا با این چالش مقابله کنند. مطالعات نشان می‌دهد که بسیاری از  سربازان اسرائیلی از اضطراب در مورد آینده رنج می‌برند و در حالتی از سرخوردگی مداوم و سردرگمی شدید زندگی می‌کنند. 

مروه عثمان مجری برنامه این پرسش‌ها را با پاتریک هنینگسن در میان می‌گذارد که به نظر شما علت اصلی این خودکشی‌ها در میان نظامیان اسرائیلی آن هم در سنین پایین چه می‌تواند باشد؟ و آیا تعداد خودکشی‌ها در صفوف ارتش بیشتر از آن چیزی است که اسرائیل فاش می‌کند؟

برنامه «جریان خاورمیانه» چهارشنبه ساعت 10:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز همان روز ساعت  17:00 و 23:00، پنج‌شنبه ساعت 18:00، 03:00، جمعه ساعت 12:00 و شنبه ساعت 05:00 خواهد بود..علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15095  این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.