به گزارش اکونا پرس،

فرشاد احمدزاده در گفتگو با ایلنا، در خصوص شرایطش در اسلاسک و لیگ لهستان اظهار داشت: در مورد شرایط تیم باید بگویم برنامه بازی‌ها خیلی فشرده است و الان بازی‌هایمان هر 3 روز شده است و به همین خاطر من 2-3 بازی پشت سر هم فیکس هستم و بعد استراحت می‌کنم. شرایط تیم هم باید بگویم اوضاع ما بد شده و نتایج بدی در دیدارهای اخیر به دست آمده ولی  4 بازی دیگر باقی مانده و 2 بازی را ببریم وضعیت بهتر می‌شود امیدوارم بتوانیم خوب بازی کنیم و کیفیت خودمان را نشان دهیم.

وی در مورد اینکه در اسلاسک و لیگ لهستان شرایط برایش آنطور که انتظار داشت پیش نرفت گفت: دقیقا همین است. شرایط اینجا در کل خوب است و همه چیز را اینجا برای پیشرفت داریم ولی سبک فوتبال من با لیگ لهستان فرق دارد و آنها فیزیکی هستند و بازیکن تکنیکی دوست ندارند. تلاش کردم و زحمت کشیدم ولی به چیزی که می‌خواستم نرسیدم. در ابتدای فصل با مربی لهستانی به مشکل خوردم و بعد از آن تا آمدم راه بیافتم فصل تمام شد و حالا باید ببینم در ادامه چه می‌شود.

مهاجم ایرانی اسلاسک در مورد برنامه‌اش برای فصل آینده هم گفت: باید فصل تمام شود تا ببینم چه اتفاقی می‌افتد و فعلاً تمرکزم روی بازی‌های باقی مانده است و تلاش می‌کنم بهترین عملکردم را نشان دهم. منتظرم فصل تمام شود و پس از آن مدیر برنامه‌هایم مشورت کنم و پیشنهادات را بررسی کنم و ببینم چه صلاح است.

احمدزاده در مورد پیشنهاداتی که از فوتبال ایران دارد و احتمال بازگشتش به لیگ برتر هم عنوان کرد: در فوتبال هیچ چیز معلوم نیست و نمی‌شود بر حسب پیشنهاد صحبت کرد و تا چیزی را امضا نکردی مشخص نیست. در حال حاضر تمام تلاشم این است که به تیم بهتری بروم و همانطور که گفتم فعلاً باید تا آخر فصل صبر کنم. پیشنهاد از لیگ ایران داشتم حتی در نیم فصل هم بوده ولی هنوز تصمیمی نگرفته‌ام.

وی در مورد اینکه بازی‌های داخلی را دنبال می‌کند یا نه هم گفت: بازی‌های تیم‌های بالای جدول را می‌بینم ولی دیگر بازی‌های پرسپولیس را نگاه نمی‌کنم چون می‌دانم پیروز می‌شود و هیچ جذابیتی ندارد. گذشته از شوخی باید بگویم پیگیر وضعیت فوتبال ایران هستم و بازی‌های مهم را تا جایی که وقت داشته باشم نگاه می‌کنم و امسال لیگ با جذابیت بیشتری نسبت به همیشه دنبال می‌شود.

مهاجم سابق پرسپولیس در مورد احتمال قهرمانی این تیم هم گفت: پرسپولیس همیشه قهرمان است و امسال هم دارد هتریک می‌کند. فکر کنم کار لیگ تقریباً تمام شده و از الان به بعد بچه‌ها تمرکزشان را روی آسیا بگذارند و صعود کنند و در این صورت خیلی خوب می‌شود. بازیکنان و عوامل تیم در حال حاضر فشار رویشان زیاد است و تا اینجا خیلی سختی کشیدند. در طول سال‌های اخیر تعطیلات زیادی نداشتند و در جریان هستم و بازیکنان این تیم دوستان صمیمی من هستند، با کمال هر روز صحبت می‌کنیم و از مشکلات تیم برایم می‌گوید که خیلی تنها هستند و با سختی و مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند. خود سید جلال به تنهایی برای تیم همه کار می‌کند مشکلات  زیاد است و پرسپولیس خسته است و نیاز به حمایت دارد و امیدوارم این مسائل حل شود.

احمدزاده در مورد دیدار پرسپولیس - تراکتور که بین دو تیم سابقش برگزار می‌شود و احتمال تکرار اتفاقات تلخ بازی هفته گذشته مقابل سپاهان در این بازی هم گفت: همیشه توی هر شرایطی بازی‌های پرسپولیس - تراکتور حساسیت دارد چون هواداران دو تیم روی نتیجه آن حساس هستند و این حساسیت باعث شود یک بازی خوب ببینیم چون دو تیم برای برد به میدان می‌روند. به نظرم در تبریز بازی کردن سخت است و از طرفی پرسپولیس شرایط خوبی دارد برعکس تراکتور 2-3 بازی قبل را باخته و اوضاعش برای قهرمانی سخت شده و فکر می‌کنم بیشتر تمرکزش روی سهمیه است. امیدوارم در این بازی مردم رعایت کنند و به یک دیگر آسیب نرسانند چرا که فوتبال ارزش این را ندارد که یک خانواده بی سرپرست شود یا بچه اش را از دست بدهد. ما برای لذت بردن یک بازی را نگاه می‌کنیم و باید هوای هموطنان خودمان را داشته باشیم.

"اینکه قبل از بازی برخی‌ها تماشاگران پرسپولیس را تهدید کردند و این را در بالارفتن احتمال درگیری در بازی موثر نمی‌دانی؟" احمدزاده در جواب این سوال گفت: نه من فکر نمی‌کنم اتفاق خاصی در این بازی بیافتد چرا که در تبریز حضور داشتم و واقعاً من 2 سالی که در تبریز بودم بدی از هواداران تراکتور ندیدم و هرگز به کسی آسیبی نزدند. شاید برای حریف کری خوانده باشند که جذابیت فوتبال هم به همین است ولی اینکه به تماشاگر آسیب برسانند هرگز نبوده و هواداران تبریز فهیم تر از این هستند که بخواهند چنین کارهایی انجام دهند و همیشه به تیم میهمان و هوادارانش لطف داشتند و از نظر من مشکلی پیش نمی‌آید.

وی با اشاره به وضعیت دشوار پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا هم عنوان کرد: کار همانطور که قبلاً هم گفتم کار صعود در  آسیا یک مقدارسخت شده است ولی هنوز چیزی از دست نرفته و نباید نا امید شویم. پرسپولیس مشکل بزرگش فشردگی برنامه بازی‌هاست و اینکه تیم در این مقطع واقعاً خسته است و با برنامه ریزی سازمان لیگ خیلی به تیم و بازیکنان فشار می‌آید. در آسیا بازی کردن اگر سرحال نباشد سخت است. در آسیا قهرمان‌های لیگ‌های مختلف حضور دارند و می‌آیند ببرند و تقابل با آنها سخت است ولی پرسپولیسی‌ها با 2 برد بالا می‌روند و این بهترین عملکرد خواهد بود و همیشه در شرایط سخت چنین عملکردی داشتند و فکر می‌کنم بتوانند صعود کنند.

مهاجم سابق پرسپولسی در مورد اینکه دل برای این تیم تنگ شده یا نه، گفت: بالاخره پرسپولیس جایی است که من از کودکی در آن بودم و سخت است بگویم دلم تنگ نشده است. دلم برای هواداران جو استادیوم تنگ شده ولی فوتبال حرفه‌ای است و بعضی وقت‌ها باید رفت. شاید جدایی باب میل من نبود ولی در آن شرایط من هم برای آینده حرفه‌ای خودم باید تصمیم می‌گرفتم و دوست داشتم به اروپا بروم. سنم هم داشت بالا می‌رفت و ممکن بود فرصت دیگری نداشته باشم ولی هرکجا که باشم پرسپولیس عشق است و چیز دیگری ندارم بگویم.

احمدزاده در مورد شوخی‌هایی که در تمرین با بازیکنان و کادرفنی داشت و اینکه اگر بیاید بازهم آن رفتارها را تکرار می‌کند یا نه، گفت: من هیچ وقت کسی را اذیت نکردم و با برخی از اعضای تیم شوخی داشتم و هنوز هم دارم. ما هیچوقت جرئت نداشتیم برانکو را اذیت کنیم و سمتش برویم و بیشتر با بازیکنان و مارکو شوخی می‌کردیم.

وی در مورد دلخوری هواداران پرسپولیس برای جدایی‌اش در آن مقطع و اینکه با این شرایط به برگشت فکر می‌کند یا نه، اظهار داشت: من همیشه به تیم‌های سابقم و هوادارانش علاقه داشته و دارم. شرایط سختی در آن مقطع وجود داشت ولی فکر می‌کنم مرا درک  پرسپولیس تراکتور دوست دارم. لطف داشتند همه جا گفتم هوادارای تراکتور هم زبانم وقتی آنجا بودم 20 سالم بود کمکم کردند از اینور پرسپولیسی بودم و از این تیم رشد کردم دوست داشتم در پرسپولیس. وضعیت فرق کرده و شرایط سخت شده است.

احمدزاده در مورد اینکه اگر به پرسپولیس برگردد ممکن است شماره 10 دیگر به او نرسد هم خاطر نشان کرد: در پرسپولیس شماره مطرح نیست و خودت و عملکردت به شماره شخصیت می‌دهی و مهم موفقیت تیم است من در هر تیمی بودم برای موفقیت تیمم تلاش کردم و سعی کردن تیم موفق باشد و هواداران خوشحال باشند و این بهترین لذت است و شماره اهمیت زیادی ندارد.

وی در مورد نظرش درباره استقلال و اینکه در مقابل چه پیشنهادی ممکن است مثل گادوین منشا روزی به این تیم برود گفت: با همه احترام به باشگاه استقلال و هواداران این تیم باید بگویم در زندگی همه چیز پول نیست و فکر کنم از نظر شخصیتی برایم خوب نیست که به این تیم بروم و بعید می‌دانم هرگز چنین اتفاقی برایم بیافتد. من در مورد منشا نظری ندارم و هرکسی مسئول کار خودش است. نمی‌گویم کارش درست است یا اشتباه. من در ایران زندگی می‌کنم و نمک نمی‌خورم و نمکدان بشکنم و به نظرم کار خوبی نیست یک بازیکن بین این دو تیم در ایران جابجا شود چرا که هر تیم هواداران زیادی دارد که با این کار ناراحت می‌شوند.

احمدزاده در مورد شایعاتی که در مورد جدایی برانکو شنیده می‌شود و اینکه سرنوشت پرسپولیس پس از جدایی او چه خواهد شد هم توضیح داد: به نظرم تا جایی که می‌توانند باید برانکو را در پرسپولیس نگه دارند. تیم در حال حاضر در شرایطی است که هر سال نتایج خوبی گرفته و شاکله تیم را خود برانکو به شکلی ساخته که بازیکنان را می‌شناسد می‌داند کجا بهترین عملکرد را از آنها بگیرد. در بخش مدیریت هم مشکلاتی وجود دارد و مسائلی از جمله پول نرسیدن‌ها وجود دارد که به نظرم دیر یا زود این مسائل حل می‌شود و برانکو هم بعید می‌دانم دوست داشته باشد از تیم جدا شود و نماند.

وی در مورد اینکه آیا برای بازگشت به پرسپولیس اطمینان می‌دهد که شرایط سختی نگذارد، گفت: اول باید بگویم که این پرسپولیس است که باید من را بخواهد و من نمی‌توانم از قول خودم برای برگشت به این تیم اطمینانی بدهم. من در طول سال‌هایی که در پرسپولیس بودم تعصبم را به این تیم ثابت کردم. در فصلی که قراردام را با پرسپولیس امضا کردم به همراه محسن مسلمان به باشگاه رفتیم و هر دوی ما سفید امضا کردیم و اتفاقا آن زمان ترکاشوند کمترین مبلغ را در بین بازیکنان تیم برای من نوشت. می‌توانید این مسائل را از برانکو یا خود محسن بپرسید که در این شرایط کوچکترین اعتراضی نکردم. پرسپولیس تیمی است که در آن بزرگ شدم و هیچ وقت با تیم مورده علاقه‌ام وارد این مسائل نمی‌شوم.

مهاجم سابق پرسپولیس در مورد رفتارهایی مثل هیس نشان دادن و انتشار بیانیه علیه هواداران هم گفت: هیچکدام از این کارها را که می‌گویید انجام ندادم. من در بازی با گسترش فولاد وقتی تعویض شدم و از کنار زمین خارج شدم چند نفر از گسترشی‌ها که به من توهین و فحاشی کرده بودند را خطاب قرار داده و هیس را به آنها نشان دادم. فیلمش هم هست و می‌توانید نگاه کنید که مخاطب من کاملاً آنها بودند. در مورد بیانیه هم باز باید بگویم که مخاطب من هواداران پرسپولیس نبوده و تعداد محدودی از افراد بودند و این دو موضوع کاملاً با یکدیگر متفاوت است.