به گزارش اکونا پرس،

بر اساس دستورالعمل و توصیه کمیته بین‌المللی المپیک مبنی بر اهمیت ورزشکاران به عنوان قلب جنبش المپیک و ضرورت ایجاد محیط امن و مناسب برای آنان، شورای حفاظت از ورزشکاران در مقابل تعرض و سوء‌استفاده در ورزش توسط کمیته ملی المپیک کشورمان تشکیل و فعالیت خود را از دی‌ماه 1398 آغاز کرد.

شورای مذکور به منظور ارائه برنامه‌های آموزشی به جامعه ورزش، در گام نخست و در ابتدای شهریورماه 1399 اقدام به برگزاری نخستین وبینار آموزشی به جهت آشنایی مدیران اجرایی، مسئولین فدراسیون‌ها و نواب رئیس بانوان فدراسیون‌های ورزشی المپیکی با موضوع حفاظت از ورزشکاران کرد.

در همین راستا و به منظور تحقق سیاست‌های این شورا، دومین وبینار مبانی و آشنایی با ابعاد مختلف حفاظت از ورزشکاران در مقابل تعرض و سوء استفاده در ورزش در سطح ملی و بین‌المللی، طی روزهای 26، 27 و 28 اردیبهشت‌ماه 1400 ویژه ورزشکاران ملی برگزار خواهد شد.

به همین منظور دبیرخانه شورای مذکور در آکادمی ملی المپیک، با ارسال فراخوانی به فدراسیون‌های ورزشی در خصوص نحوه ثبت نام و عناوین موضوعاتی که در این کارگاه سه روزه به شرکت‌کنندگان وبینار ارائه خواهد شد اطلاع رسانی لازم را انجام داد.

آشنایی با مفاهیم و دستورالعمل‌های کمیته بین‌المللی المپیک، رویکرد ملی و بومی، المپیک 2020 توکیو (حفاظت از ورزشکاران)، ورزشکاران زن و حفاظت، آشنایی با پیشگیری از سوء استفاده عاطفی ورزشکاران و آشنایی با ابعاد اخلاقی، فرهنگی و دینی حفاظت از ورزشکاران عناوین سرفصل‌هایی است که در این وبینار به شرکت‌کنندگان (ورزشکاران ملی) ارائه می‌شود.