به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ سید مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک در خاتمه  هفتمین نشست هیئت اجرایی ابراز داشت:در ابتدای نشست امروز پس از بحث در خصوص نظارت های کمیته، موضوع اعتبارات و بودجه فدراسیون ها مورد بررسی قرار گرفت و در ادامه  گزارش در خصوص اقدامات لازم در مجلس و رایزنی با دولت برای بودجه سال ۱۴۰۲ با توجه به در پیش بودن بازی های آسیایی و رقابت‌های کسب سهمیه المپیک ارائه شد و همچنین در خصوص پیش بینی فدراسیون ها و نیاز های آنها نظرات مشورتی از سوی اعضای هیات اجرایی ارائه گردید.

وی ادامه داد: اما یکی از نگرانی های دوستان در خصوص فدراسیون هایی است که یا با سرپرست اداره می شوند و یا تا پایان سال، دوره ریاست آنها تمام می شود که مقرر شد تا در نشست هیئت اجرایی  هفته های آتی با حضور وزیر محترم ورزش و جوانان  این موضوع مطرح شود،  چراکه برای بازی‌های آسیایی هانگژو و المپیک پاریس لازم است  فدراسیون‌ها با رئیس اداره شوند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در ادامه گفت: در خصوص کمیسیون ها نیز موارد متعددی مطرح شد که البته دو نفر از عزیزانی که برای کمیسیون ها در نظر گرفته شده بود به دلیل مشغله کاری نتوانستند همکاری کنند، اما دکتر پاسوار به عنوان ریاست کمیسیون مدیریت و برنامه ریزی انتخاب شد.  دکتر پاسوار از مدیران ورزشی و صاحب نظر در مباحث برنامه ریزی کشور و تدوین برنامه پنجم، ششم و هفتم توسعه ورزش است.

وی ادامه داد: در نشست های آینده هیئت اجرایی در هر جلسه برای ریاست سه یا چهار کمیسیون تصمیم گیری می کنیم و تا یک ماه آینده کمیسیون های مهم که درمشورت دادن به رئیس و دبیر کل نقش دارند، تعیین تکلیف می‌شود.

 سید مناف هاشمی در ادامه گفت: از مباحث خارج از دستور امروز  استفاده از ورزشکاران و مربیانی است که نیاز است فدراسیون ها قبل از المپیک داشته باشند و تصمیمات لازم در این باره اتخاذ  و مقرر شد فدراسیون تنیس روی میز از لژیونرهای خود برای بازی‌های آسیایی استفاده کند و از سوی هیات اجرایی تاکید شد تا حمایت مالی بیشتری از این فدراسیون شود تا در کسب مدال بازی‌های آسیایی و کسب سهمیه المپیک موثر باشد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک  تاکید کرد: تمام تلاش ما برای المپیک و بازی‌های آسیایی کسب سهمیه و مدال است و هدف گذاری ما در پرداخت‌های مالی منتج به این موضوع است.

وی افزود: در ادامه  خانم فرهادی زاد نایب رئیس کمیته گزارشی از سمینار عدالت جنسیتی شورای المپیک آسیا  که در بحرین برگزار شد، ارائه کرد که اظهارات ایشان نشان می دهد عملکرد ایران در عدالت جنسیتی در ورزش چشمگیر است و حاضران در سمینار شورای المپیک آسیا  از عملکرد کمیته ملی المپیک و به طور کلی ورزش کشورمان  در بخش بانوان و حضور چشمگیر زنان ایرانی در میادین بین المللی ورزش اظهار رضایت کردند.

هاشمی گفت: قرار بود پاکدل گزارشی از حضور خود در آکادمی ملی المپیک ارائه دهد که به جلسه بعدی موکول و مقررشد در نشست بعدی درخصوص چالش ها و مباحث مختلف  یک ماه اخیر آکادمی مطرح  شود و اعضاء نیز نقطه نظرات خود را بیان کنند.