به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد انزلی، عیسی فرهادی پس از بازدید سرزده از تاسیسات گردشگری شامل مراکز اقامتی ، رستوران ها و اقامتگاه های بوم گردی گفت: این بازدید در راستای تاکید بر آماده سازی محل های اقامتی ، پذیرایی محدوده منطقه آزاد انزلی صورت گرفته است . 

وی تعداد تخت های مراکز اقامتی در منطقه آزاد انزلی را بیش از هزار تخت و شهرستان بندرانزلی را حدود پنج هزار تخت اعلام کرد و خواستار رعایت نکات بهداشتی از سوی این مراکز شد. 

در حاشیه بازدید صورت گرفته ۲ داروخانه نیز با حضور مدیر عامل و معاونین و مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرانزلی به بهره بر داری رسید تا ظرفیت بهداشتی و درمانی منطقه آزاد انزلی ارتقا یابد.

وی ایجاد اسکله مارینا(قایق ها و کشتی های تفریحی-گردشگری) مرکز تفریحات دریایی، مجموعه پارک ساحلی، بزرگترین آکواریوم کشور و مراکز نمایشگاهی را بخشی از ظرفیتهای کوچکترین منطقه آزاد کشور اعلام کرد و افزود: سازمان منطقه آزاد انزلی با برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی،مذهبی ورزشی و گردشگری، و برنامه های متنوع و شاد بدنبال افزایش حضور گردشگران به این  منطقه است تا لحظاتی خاطره انگیز برای مردم به یادگار گذارد. 

منطقه آزاد تجاری، صنعتی انزلی، تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه خزر است. قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر و اوراسیا همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، کراسنودسک ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است. 

مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان ۱۰۰ درصد در منطقه، امکان فعالیت بانک ها و موسسات مالی - بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی - تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده این منطقه شده است.