به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازروابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، موضوع برنامه این هفته "ما مردم" به بررسی نقش ایالات متحده در شکل‌گیری داعش و سایر گروه‌های تروریستی در خاورمیانه و سایر مناطق دنیا اختصاص دارد.

بهانه پرداخت برنامه "ما مردم" به این موضوع اظهارات رابرت اف کندی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا است که گفته اگر تصمیم فاجعه بار ایالات متحده برای حمله به عراق و اشغال آن در سال ۲۰۰۳ نبود، داعش به عنوان وحشی‌ترین گروه تروریستی جهان امروز وجود نداشت.

دانیل آریا مجری برنامه نیز این موضوع را یادآور می‌شود که کندی اولین نامزد ریاست جمهوری نیست که چنین اظهاراتی را بیان می کند و شش سال پیش، دونالد ترامپ که در آن زمان نامزد انتخابات ریاست جمهوری بود، همین استدلال‌ها را مطرح کرد و اوباما را «بنیانگذار داعش» نامید.

آریا در ادامه گفت‌وگو می‌کند با دنیس روگاتیوک نویسنده و روزنامه‌نگار و جانی ودمور نویسنده و تحلیل‌گر مسائل سیاسی و از آنها می‌خواهد تا ارزیابی خود را درباره نقش‌آفرینی آمریکا به عنوان پدرخوانده داعش بیان کنند.

کارشناسان این هفته برنامه "ما مردم" همچنین به بررسی عملکرد آمریکا در مبارزه ادعایی علیه تروریسم و نتایج فاجعه‌بار این دخالت‌ها می‌پردازند.

برنامه «ما مردم» به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی روز پنج‌شنبه ساعت 11:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی روی آنتن می‌رود و تکرار آن همان روز ساعت 23:00، جمعه ساعت 10:00، شنبه ساعت 07:00 و 19:00 و یکشنبه ساعت 03:00 خواهد بود.علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15082 این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.